Prince Rupert 13 sept 2019

14 september 2019 - Prince Rupert, Canada

🌧☂Toen wij vanmorgen wakker werden, dat was rond 07.30 uur, regende het hier weer volle bak en de vooruitzichten van vandaag zijn niet best. Ik heb mijn nieuwe puffer uitgepakt en geïnstalleerd. Hij doet het vreselijk goed en ik ben er erg blij mee. Na het ontbijten ga ik de boel ontkoppelen en gaan wij naar de stad. We moeten nog wat boodschappen doen en daarna zien we wel weer verder. Dit stukje schrijf ik nu alvast (09.20 uur) want ik heb toch wat tijd over .😛  Zo’n verplichte stop is ook wel weer leerzaam want we zijn er nu achter hoe de kachel werkt. Rond 11 uur gingen we naar het dorp om inkopen te doen bij de Safeway om vervolgens koffie te gaan drinken bij Tim Horton. We gingen hierna naar het Museum of Northern British Colombia. Daar was het toch goed weer voor. Het museum is gehuisvest in een groot cederhouten longhouse waar het de cultuur en geschiedenis van de inheemse volkeren van de Noordwestkust verzamelt en tentoonstelt. Het is opgericht in 1924 en er zijn heel veel beelden, kaarten, kleding enz. Dat was heel interessant. We gingen naar de waterfront om daar te lunchen bij Smiles’s Seafood café. Het eten was redelijk maar niet om over naar huis te schrijven al doe ik dat nu wel. Rond 15.15 uur waren we weer op de camping. Zo te zien gaan er meer mensen morgen met de boot mee omdat het hier langzaam begint vol te lopen. Al met al toch een geslaagde dag ondanks de regen die maar niet wil ophouden. We maken het niet te laat vanavond want we moeten 2 ½ uur van tevoren aanwezig zijn en we vertrekken om 07.30 uur.🚢  BC Ferries Northern Expedition reist lang British Columbia’s adembenemende Inside Passage tussen Prince Rupert en Port Hardy op de noordelijke tip van Vancouver Island. Het is een 400 km lange reis door een eindeloos veranderend wild landschap en zeelandschap. De reis duurt 15 uur en we hebben er zin in. De weersverwachting voor morgen is in ieder geval beter. Groetjes uit Prince Rupert.