14 + 15 sept 2019

15 september 2019 - Telegraph Cove, Canada

Zaterdag 14-09 stonden we om 04.30 uur op omdat we 2 ½  uur van tevoren bij de terminal moesten zijn. Nou om 05.00 uur stonden we dus vooraan in één van de vertrek rijen. Het bleef heel lang rustig en er gebeurde niets. Een lang verhaal kort: pas na 2 ½ uur gingen we de boot op en de boot vertrok pas om 08.30 uur. Later kregen we te horen dat we ook nog eens een uur vertraging hadden en dat de aankomsttijd in Port Hardy om 01.00 uur was. Het aan boord gaan met de auto was een hele truc. Verschillende mannen loodsen je door de boot en op een gegeven moment moet je omkeren en achteruit insteken. Dat gaat allemaal heel precies want er moeten zoveel mogelijk auto’s op. Nadat de auto stond zijn we naar boven gegaan en een plek uitgezocht voor de lange reis. Na ongeveer een half uurtje varen werd er omgeroepen dat bij een Ford-truck het alarm afging. Ik onder begeleiding naar beneden en daar bleek dat bij ongeveer 20 Ford-trucks het alarm afging. De man adviseerde om de auto niet op slot te doen zodat het niet meer kon gebeuren. De oplossing was dus simpel. Het weer was niet bijzonder en na een uurtje begon het weer te regenen. Onderweg was wel het een en ander te zien maar we vonden het beiden niet echt spectaculair. We hebben 2 walvissen gezien en bij Bella Bella waar we een stop hadden zagen we een aantal otters in het water. Ook nog een zeehond en een behoorlijk aantal Bold Eagles kwamen tijdens de reis voorbij. Voordat je daar dan  weer bent vertrokken ben je zo maar weer een uur verder. Aan boord ontmoetten we 2 Nederlandse stellen die vlak bij ons zaten. We hebben de hele reis gezellig met hen gesproken. Rond 01.30 uur reden we van de boot naar ons besproken hotel. Dat ging allemaal uit de kunst en we werden verwacht. Op onze prima kamer hebben we nog een borrel gedronken en we gingen rond 02.30 uur slapen.

Vanmorgen werden we wakker met zon. Bij een zaak in de “Mall” hebben we koffie gedronken en ontbeten. We zijn nog even gestopt bij de haven van Port Hardy om een foto te nemen. We zijn nu inmiddels aangekomen in Telegraph Cove en hebben een mooie plek op het Telegraph Cove Marina & RV Park. Ons uitzicht is echt heel mooi op het plaatsje. Inmiddels regent het en schijn de zon dat is weer eens wat anders. Dadelijk gaan we de omgeving verkennen en wat eten. Hier gaat alles nog steeds crescendo en we vermaken ons prima.

1. Pauline:
    16 september 2019
    Dat jullie de truck nog konden terugvinden vind ik knap!!!