21 sept 2019 Nanaimo

22 september 2019 - Regional District of Nanaimo, Canada

Het oponthoud bij de wegwerkzaamheden op de terugweg viel heel erg mee. Het was lang niet zo druk als gisteren en er stond een bescheiden rijtje. Na enkele minuten mochten we al verder rijden. Onze eerste stop was weer in Port Alberni waar we koffie dronken en boodschappen deden Het weer was de hele dag goed. Wel bewolkt maar 17 graden. Bij het plaatsje Coombs zijn we gestopt om daar de geiten te bekijken die op de daken van de huizen lopen. En inderdaad er zaten 3 geiten boven op een dak van de plaatselijke supermarkt. Het is een heel toeristisch plaatsje waar veel mensen stoppen. Vervolgens zijn we naar een Provincial Park gereden waar we de Englishman Falls hebben bekeken. Het is een prachtige en imposante waterval. We bezochten de upper falls en de lower falls. Heel mooi om te zien. In Nanaimo zijn we naar een camping gegaan en hebben een plek voor vannacht geboekt. We zitten hier maar 8 km van de oversteek met de ferry vandaan. We moeten daar morgen tussen 09.30 uur en 10.00 uur zijn omdat we al via het internet geboekt hebben. Omdat het nog maar 14.30 uur was zijn we door gereden naar Chemainus. Dat is een heel leuk plaatsje met schitterende muurschilderingen. Dat wisten we nog van de vorige keren maar het is absoluut de moeite waard. Rond 16.45 uur waren we op de camping. We hebben weer een heel leuke dag gehad. Groetjes uit Nanaimo.