31-03-2017 Sydney

31 maart 2017 - Sydney, Australië

Vanmorgen zijn we naar het Sydney Opera House aan de haven gelopen. Dat was een wandeling van ongeveer 25 minuten. Het was mooi weer en af en toe een beetje bewolkt. Nadat de haven bekeken hadden zijn we gaan ontbijten bij “De Rocks”. The Rocks is een klein maar gezellig stukje Sydney, ingeklemd tussen Circular Quay en de Sydney Harbour brug. Hier vind je nog een stukje authentiek Sydney, hoewel er ook veel boetiekjes en dure winkels te vinden zijn. Ook zijn er heel veel restaurants en bars. Na het ontbijt zijn we verder op pad gegaan. We hebben de “Nurses Walk” gelopen. Dat is een route die de verpleegsters vroeger liepen die in de periode van 1788 tot 1816 die zowel in het ziekenhuis van Sydney als in het ziekenhuis in het “Rocks”gebied werkten. Een leuke wandeling.  Rond 12.00 uur zijn we op de “hop on hop off” bus gestapt. We hebben een complete city trip gedaan die ongeveer 2 uur duurde. Zo krijg je een goede indruk van de stad. Na de tour zijn we wat gaan drinken en hebben we nog de Saint Mary of the Cross bezocht. Dat is de grootste katholieke kerk in Australië.  Rond 15. 45 uur waren we terug in het hotel. We hadden er al een flinke dag opzitten omdat we vanmorgen om 08.30 uur begonnen waren. Nu dus even opladen en straks gaan we uit eten. Zonet hebben we heerlijk gegeten bij een restaurant in de buurt van het hotel en we zijn nu weer terug.

Morgen nog een dag in Sydney.

1. Will en Mieke:
    31 maart 2017
    Kijk, dat is tenminste een bekend gebouw.
    Schitterend