07-03-2017 Ubud

7 april 2017 - Ubud, Indonesië

Vanmorgen werden we opgehaald door Ketoet onze chauffeur van vandaag. Hij is een goede kennis van Cor en Elze en hij had hen even eerder opgehaald. We zijn Ubud uitgereden en we gingen naar een plaatsje dat Penglipuran heet. Het is daar nog behoorlijk authentiek. We zijn het plaatsje doorgelopen en we hebben het bamboebos bekeken.

Ook hebben we daar sarongs gekocht omdat we een paar tempels gaan bezoeken waar je anders niet naar binnen mag zonder zo’n kledingstuk.

Onderweg hadden we mooi zicht op de Ayung de hoogste nog actieve vulkaan op Bali. Hij is 3142 meter hoog. Vervolgens zijn we naar de grootste tempel van Bali gegaan de Pura Besakih. Die was heel erg mooi. Er waren enkele gedeeltes waar we niet mochten komen omdat er gebeden werd maar voor de rest mochten we overal kijken. Na deze tempel zijn we onderweg gaan lunchen. We hadden een restaurant met een adembenemend uitzicht en bovendien was het eten ook geweldig.

Na de lunch reden we naar Pura Tirta Empul. Dat is een heilige bron. Ik had dat op tv gezien met een uitzending van “Op reis met Erika”. Ook hier kwam onze sarong weer goed van pas. Heb je er geen dan kom je er echt niet in. Rond 18.00 uur waren we weer terug bij ons Resort. Het was echt een prachtige dag. We hadden mazzel met het weer. Niet echt veel zon maar geen regen. Vanmorgen om 07.00 uur regende het hier nog behoorlijk.

Straks uit eten met Cor en Elze.

1. Petra:
    7 april 2017