29-03-2017 Cradle Mountain – Launceston

29 maart 2017 - Launceston, Australië

Vandaag een niet al te lange rit van 140 km. Onderweg lekker koffie gedronken en daarna richting onze bestemming. Tijdens onze rit kwamen we een groep van 7 wilde kalkoenen tegen die op de weg liepen. Samen met een andere bestuurder die stopte hebben we de kalkoenen achter het hek gejaagd. Verder geen echte bijzonderheden. Rond 12.00 uur waren we bij de Country Club Villas waar we overnachten. Rond 12.45 uur zijn we naar Launceston gereden om de stad te bekijken. Eerst hebben we wat gegeten en daarna zijn we op pad gegaan. De stad bestaat voor een zeer groot deel uit mooie oude gebouwen. Het meeste dateert van rond de 1840. Om 15.15 uur hielden we het voor gezien en zijn we terug gegaan. Nu even een “bakkie” op de kamer. Vanavond hebben we hier een tafel besproken dus we hoeven niet meer op pad. Morgen rijden we regelrecht naar Hobart. Dat is 200 km. hier vandaan. We hebben daar nog lang  niet alles bekeken. De auto moet morgenmiddag om 14.30 uur teruggebracht worden bij Hertz. Dus dan zitten we vlakbij. Om 16.25 uur vliegen we naar Sydney. Dan zit dit avontuur in Tasmanië er ook op.

Groetjes uit Launceston.