28-03-2017 Cradle Mountain Wilderness Village

28 maart 2017 - Cradle Mountain, Australië

Vanmorgen zijn we naar het visitors centre van Cradle Mountain gegaan en hebben daar een dagpas voor het park gekocht. Met een shuttle bus gingen we het park in. Het miezerde en het was zwaar bewolkt. Dat was jammer. We hebben een mooie rondwandeling gemaakt. Onderweg zagen we een Walibi. We gingen verder met de bus en zijn toen uitgestapt bij het Dove Lake. Erg mooi daar maar op het moment dat wij er waren was het er behoorlijk troosteloos. Zoal gezegd nog steeds zware bewolking en motregen. Nadat we daar wat rondgelopen hadden zijn we uiteindelijk weer teruggegaan. We zijn gaan lunchen en na de lunch zijn we naar het “Tasmanian Devil Sanctuary” gegaan. Daar worden de Devils gefokt en gewonde beesten worden er weer op de been geholpen. De “Devils” zijn inmiddels zo zeldzaam dat ze bijna niet meer in het wild gezien worden. Ze zijn er nog wel maar de populatie is van 170.000 terug gelopen naar 15.000. En die zitten dan verspreid over heel Tasmanië. Over de hele dag hebben we tochg nog verschillende Walibis gezien. Wat nog mist is een wombat. Het is nu 15.30 uur en we gaan straks als het wat later is proberen ook wombats te spotten.

En ja hoor, rond 5 uur gingen wij op pad met resultaat. Bij het Tasmanian Devil Sanctuary zagen wij een stuk of 7 wombats. Je moet echt tegen de avond of vroeg in de morgen gaan kijken om ze te zien. Dit maakte onze dag net als al onze andere dagen weer geweldig.

1. Johanna:
    28 maart 2017
    Wat leuk al die dieren en het landschap,jammer van het weer
  2. Will en Mieke:
    28 maart 2017
    Het blijft voor jullie spannend en voor ons fijn om mee te mogen rijden.
    Ga zo door!!
  3. Petra:
    28 maart 2017
    wel weer prachtige foto's ondanks het weer super