27-03-2017 Strahan - Cradle Mountain Wilderness Village

27 maart 2017 - Cradle Mountain, Australië

Vanmorgen toen we vertrokken was er net een vissersboot binnen gekomen. Ze hadden kreeft gevangen en waren bezig de vangst over te laden in een koelwagen. Zo te zien hadden ze aardig gevangen. Daarna zijn we naar Zeehan gereden. Dat is een plaats waar ze het vroeger moesten hebben van de mijnbouw. Er werd zilver gewonnen. Het oude gedeelte van de stad is nog behoorlijk authentiek gebleven. Daar hebben we koffie gedronken in een heel leuke tent. Na de koffie zijn we naar Rosebery gereden. We hebben we bij een bakker een tosti gegeten. Ze hadden daar goed internet dus we konden even Face-booken. Op het moment dat wij daar waren begon het te stort regenen. Dat was rond 13.00 uur. Toen wij daar weggingen regende het nog flink en dat doet het nu nog steeds. We zijn nu in het Cradle Mountain Wilderness Village. We hebben hier een prachtige cabin met een spa. Het huisje is van alle gemakken voorzien behalve wifi. Daarvoor moeten we naar de receptie. Als het goed is moeten hier “Tasmanian Devils”in het wild leven. Dat gaan we morgen uitzoeken want we blijven hier 2 nachten. Hopelijk is het droog. Nu gaan we nog even ergens wat inkopen doen voor het avondeten en het ontbijt. We zitten hier op 1000 meter hoogte dus we hebben de kachel aan. Als het echt te bar wordt hebben we ook nog elektrische dekens op het bed.

Groetjes uit Cradle Mountain.

1. T.Velzel:
    27 maart 2017
    Zo'n cabine wil ik ook wel. Ziet er allemaal prachtig uit!