24-03-2017 Lorne - Torquay

24 maart 2017 - Torquay, Australië

Vanmorgen gooide Hennie brood naar de eenden in het water achter de camper toen zij onmiddellijk werd belaagd door een horde kaketoes. Die beesten zijn zo brutaal  als de beul. Later zijn we naar de Erskine Falls in het Otway National Park gereden. Een leuke waterval in een regenwoud. Hierna zijn we gaan koffie drinken in Lorne bij een “bakery”.  We hoefden vandaag niet ver te rijden dus hadden we de tijd. We zijn bezig met het laatste stukje “Great Ocean Road”. Eigenlijk is dit het laatste stuk wat we vandaag gedaan hebben.

Onderweg zijn we natuurlijk bij verschillende uitzichtpunten gestopt. We zijn ook gestopt bij de “Great Ocean Road Memorial Arch”. Die is opgericht voor de soldaten die uit de eerste wereldoorlog terug kwamen naar huis. Zij hebben voor een groot deel meegewerkt aan de aanleg van deze weg. Het was een werkverschaffing voor hen onder bijzonder goede omstandigheden. Rond 12.30 uur waren we in Torquay en hadden we een camping gevonden. Eerst zijn we gaan lunchen en daarna ging Hennie aan de was. Omdat het hier het “surf walhalla” schijnt te zijn gingen we bij het strand kijken. Er waren heel veel beginnelingen maar er waren er ook die het wel vaker hadden gedaan. Straks gaan we eten bij een sushi restaurant. Morgen vliegen we naar Tasmanië. Onze vlucht gaat om 16.20 uur en we mogen de camper inleveren wanneer we willen. De rit naar de camperverhuur is 120 km dus we hoeven ons niet te haasten. In Hobart (Tasmanië) halen we bij Herz onze huurauto op en gaan we naar ons hotel. We zijn heel blij met onze vriend “Tom-Tom”. Het avontuur gaat morgen verder. Dit deel was net als Singapore in ieder geval fantastisch.

Groetjes Uit Torquay.

1. Merel van Lonkhuijzen:
    Mooi! Goede reis morgen!
  2. Arnaud:
    Leuk avontuur ☺ goede reis ☺
  3. Joke:
    24 maart 2017
    PRACHTIGE foto's. Schitterende natuur!
    Op naar het volgende avontuur......
  4. Petra:
    24 maart 2017
    echt weer een waanzinnige reis prachtige foto's genieten x
  5. T.Velzel:
    24 maart 2017
    Op na de volgende belevenis. Een goede vlucht gewenst!!