23-03-2017 Princetown - Lorne

23 maart 2017 - Lorne, Australië

Vanmorgen zijn we eerst teruggereden naar de “Twelve Apostles”. Het weer was beter als gisteren en de zon was bezig op te komen. Hierna zijn we naar de “eighty-six  Gibson steps” gegaan. Daar zijn we naar beneden naar het strand gelopen om een indruk te krijgen hoe hoog de kust en de rotsen in zee zijn.  Ons plan was om naar het Cape Otway Lightstation te gaan. Dat is een mooie grote vuurtoren. Onderweg werden we aangenaam verrast. In één van de bomen zat een koala. Vorige keer dat we in Australië waren hebben we er geen één gezien. We zijn toen maar naar de zoo van Steve Irwin(?) gegaan om ze te bekijken.

Heel leuk om ze in het echt te zien. Verderop zagen we er nog twee in de bomen zitten.

Even later zagen we ook nog een Walibi in de struiken. Bij de vuurtoren bleek dat we 40 dollar entree moesten betalen. Dat was ons even te  gortig. Dus zijn we omgekeerd naar de Great Ocean Road. Ons doel vandaag was Wye River omdat daar een camping zat met internet. Vlak voor Wye River was ook een plek waar koala’s zaten dus zijn we daar eerst gaan kijken. Inderdaad zagen we er nog drie. Ook zat het er vol met prachtige parkieten en we zagen ook nog een Kookaburra. Dat is de grootste ijsvogel die er is.

Bij de camping bleek dat we maar 100 mb mochten gebruiken en dat de verbinding erg slecht was. We zijn toen doorgereden naar Lorne en daar staan we nu op een camping. Voor internet moet ik voor de receptie gaan zitten maar dat mag de pret niet drukken. Ik kan nu in ieder geval ons verhaal weer kwijt.  Het was een “beestachtig” goede dag. Vanavond zijn we nog even door het stadje gaan lopen. Het barst hier van de kaketoes. Die beesten zijn een plaag. Ze maken heel veel lawaai en ze halen de vuilnisbakken leeg.

Groetjes uit Lorne.

1. Elze:
    23 maart 2017
    Prachtige foto's van de rotsen. Ik krijg achter mijn laptop al last van mijn hoogtevrees!
    Fijne laatste dagen in Australië en goede vlucht naar Tasmanië. Horen de verhalen wel in Ubud.
  2. Will en Mieke:
    23 maart 2017