22-03-2017 Warrnambool - Princetown

23 maart 2017 - Princetown, Australië

Vanmorgen zijn we eerst naar de Hopkins Falls gereden. Dat zijn één van de breedste watervallen in Australië. Ze zijn 90 meter breed en 11 meter hoog. Het was droog maar wel zwaar bewolkt. De temperatuur vandaag was ongeveer 18 graden. Zo koud hebben we het nog niet gehad.

Hierna zijn we gestart op de Great Ocean Road, Onze eerste stop was bij “Bay of Islands”.

Vervolgens zijn we gestopt bij: de” Bay of Martyrs”,” The Grotto”,” de London Bridge” en de “Arch”. Allemaal fantastische uitzichtpunten. In de middag zijn we gaan lunchen in Port Campbell.

Na de lunch zijn we gestopt bij de “Island Archway” en de “Razorback”.

Toen nog even naar “Thundercave” gelopen. Hierna kwamen we bij “het attractie punt” van de Great Ocean Road namelijk de “Twelve Apostles”. Het was nog net geen Yellowstone Park maar het scheelde niet veel. Busladingen met Aziaten worden daar gedropt en natuurlijk barst het er ook van de toeristen zoals wij. Ik heb daar wel foto’s gemaakt maar die post ik niet bij dit verslag. Het was erg bewolkt en we hopen dat het morgen onbewolkt is. Trouwens van de “Twelve Apostles” zijn er nog maar 7 over. De rest is inmiddels al te grazen genomen door de invloeden van het water. Volgens de brochures is dit de “must-do foto subject” maar de veruit de meeste dingen die we eerder hadden gezien vinden wij een stuk mooier.

Als het morgen beter en helderder  is  rijden we even terug om een nieuwe poging te ondernemen. Ik post ze dan wel in het volgende verhaal. We zitten nu in Princetown en dat is er ongeveer 7 km voorbij. De weersvoorspelling is in ieder geval goed. Onze camping is simpel en er is geen wifi.

Rond 17.45 uur zag Hennie iemand met een verrekijker bezig. Dus zij ook met haar verrekijker in dezelfde richting turen. Bleek dat er in de verte een grote groep kangoeroes aan het grazen was. Wij erop af natuurlijk. Na een stevige wandeling waren we behoorlijk dichtbij gekomen en konden we ze goed fotograferen. Ze zagen ons maar maakten zich niet echt druk. Omdat er een hek tussen zat konden we toch niet dichterbij komen. Wel weer onwijs leuk om mee te maken.

Groetjes uit Princetown.

1. Greetje Wierenga:
    23 maart 2017
    Die koala's! Smelt
  2. Shirley:
    26 maart 2017
    Wauw ! Wat zien jullie veel en mooie foto's zeg. Ik geniet mee...