16-03-2017 Whyalla

16 maart 2017 - Whyalla, Australië

Even iets ter verduidelijking. Gister had ik het over grijs op reis. In die categorie zitten wij natuurlijk ook. Alleen wij kunnen (nog) geen 7 maanden achter elkaar vakantie nemen. Vandaag zijn wij eerts naar de Whyalla wetlands gereden. Nou dat stelde bar weinig voor. Het was gewoon een mooi aangelegd park met wandel/fietspaden. Daarna zijn we naar het Whyalla Concervation Park gereden. In het park was het nog 8 km naar “Wild Dog Hill”. Over dat stuk deden we dus 40 minuten. Ja als je hier iets wilt zien moet je er wat voor over hebben. Nadat we behoorlijk door elkaar gehusseld daar aankwamen bleek dat het de moeite was. Een mooie wandeling naar boven met mooie uitzichten. Terug in de stad hebben we voor de verandering eens bij Mc Donalds gegeten. Daarna hebben we de camper weer op de camping geplaatst. In de middag rond 14.30 uur zijn we lopend naar de oude stad gegaan. In een koffiezaak dronken we een “bakkie”. Daarna zijn we naar Hummock Hill gelopen. Van daaruit heb je een mooi overzicht van de omgeving. Toen we op de terugweg een biertje dronken bij een zaak langs het strand raakten we in gesprek met een Nederlands meisje die daar zat met haar Australische vriend. We kregen het over dolfijnen en hij vertelde ons dat ze in de de jachthaven te vinden waren. Hij vertelde ons dat we op het drijvende deel van de plaats waar de boten te water worden gelaten moesten gaan zitten. Het water moet in beroering worden gebracht en dan zouden ze komen. Wij dus weer terug om de truc te proberen. In de verte zagen we wel een aantal rugvinnen van dolfijnen maar dat was erg ver weg. Op een gegeven ogenblik kwamen ze steeds dichterbij. Één van de dolfijnen kwam naar ons toe om de boel te verkennen. Fantastisch om mee te maken. Dit was dus een echte in het wild levende dolfijn die je gewoon kon aaien. Na een tijdje had hij wel in gaten dat we niets voor hem hadden en vertrok hij weer richting van de anderen die verderop de boel in de gaten hielden. Vandaag was het trouwens beter weer er staat alleen heel veel wind. De temperatuur zit rond de 26 graden.