15-03-2017 Coffin Bay – Whyalla

15 maart 2017 - Whyalla, Australië

Even nog over gisteravond. We stonden op een camping waarop emoes en kangoeroes zouden te zien zijn. Volgens zeggen moesten zij gewoon over de camping lopen. De hele tijd niets gezien dus. Gisteravond ging ik rond 23.00 uur naar het toilet en ik schrok me wild. Ik dacht dat iemand mij vanachter ging aanvallen. Opeens zag ik een kangoeroe in volle vaart voorbij komen. Even verderop stopte hij en begon aan het gras te eten. Ik riep Hennie en toen zij naar buiten kwam bleek dat er nog 4 kangoeroes vlak bij ons lekker aan het grazen waren. Geweldig om te zien.

Het valt ons op dat er hier heel veel “grijs op reis” is. Het blijkt dat veel oudere mensen de truck met de caravan pakken om in hun eigen land op reis te gaan. Soms zijn ze maanden op pad. We hebben mensen gesproken die 7 maanden op reis waren. Sommigen doen hun best om de winter voor te blijven.

Gisteren vertrokken we uit Coffin Bay, De oestervissers hadden hun oesterrekken weer uitgezet. Gistermiddag was alles weg. In Cowell hadden we lunch in een hotel waar de tijd stil had gestaan. Lekker was het wel. Mooi weer is prima maar vandaag liep het een beetje de spuigaten uit. Het was 37 graden en onze airco moest overwerk verrichten. In Whyalla hebben we een camping gevonden met wifi. Het is hier nu 36 graden. We zitten op stroom dus de airco binnen kan ook aan de bak. In de namiddag zijn we even naar de jachthaven gelopen. Dat viel niet mee. Gelukkig was er een bar waar we konden schuilen. Op de terugweg naar de camper kwamen we een groep papegaaien/parkieten tegen. We zitten nu in de camper met de airco aan. Morgen blijven we hier ook. Een tegenvaller was dat er geen fietsverhuur is. Daar hadden we wel een beetje op gerekend omdat dat toch een redelijk grote stad is.

Groetjes uit Whyalla. We lezen morgen wel hoe de verkiezingen zijn afgelopen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heleen:
    15 maart 2017
    Ha ha. En behoren jullie niet tot die categorie grijs op reis??
  2. Merel van Lonkhuijzen:
    16 maart 2017