11-03-2017 Cocklebiddy – Nundroo

11 maart 2017 - Nundroo, Australië

Vanmorgen om 08.00 uur vertrokken. We waren nog geen 10 km op weg toen we al bijna een kangoeroe op de bumper hadden. Gelukkig ging alles goed. Onderweg zagen we veel adelaars en op een bepaald moment stak er een wilde kat over met een jong in haar bek. Toen we moesten tanken zagen we een groot aantal kaketoes in een boom. Verder tijdens onze reis zagen we dat een aantal delen van de weg werden gebruikt als noodlandingsbaan voor vliegtuigen. En natuurlijk waren er ook weer de nodige road trains. Bij Border Town verlieten we West Australië en reden we Zuid Australië binnen. Alle auto’s die vanuit Zuid Australië kwamen werden gecontroleerd op fruit en groenten. Dat mag je hier niet meenemen. Waarschijnlijk zijn wij in Ceduna aan de beurt. We volgen de” 1” langs de kust waar we op sommige plekken prachtige uitzichten op de kustlijn  hadden. We reden daar door het Great Australian Bight Marine Park. Toen we ongeveer 100 km in Zuid Australië waren overschreden we weer een tijdzone. Nu moest de klok nog eens 1 uur en 3 kwartier vooruit. Het dus een korte dag voor ons geworden. Toch hebben we vandaag weer 620 km afgelegd. Bij Nundroo zijn we  bij een roadhouse gestopt. Natuurlijk is hier ook weer geen internet. In het restaurant hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Het is hier nog een stuk lichter dan we gewend waren. (1   3/4 tijdsverschil)

Groetjes uit Nundroo Zuid Australië.

1. Greetje Wierenga:
    12 maart 2017
    Wauw...die kustlijn! Prachtig
  2. T.Velzel:
    12 maart 2017
    Ik heb het gemist. Gelukkig weer internet.
  3. Elze:
    13 maart 2017
    Wat een mooie natuur en wat een rust. Jullie zullen wel moeten acclimatiseren op Bali wat drukte betreft!