10-03-2017 Esperance – Cocklebiddy

10 maart 2017 - Cocklebiddy, Australië

Vandaag 650 km gereden en het was prachtig weer. In Norseman zijn we gestopt om koffie te drinken en te tanken. Vlak buiten Norseman kregen we een bord waarop stond dat Adelaide nog

1986 Km was. Ons doel vandaag was Balladonia maar daar waren we al rond 13.30 uur dus  besloten we om door te rijden naar Cocklediddy, ongeveer 240 km verderop. Na Balladonia kwamen we op de 90 miles straight, dat is de langste rechte weg in Australië. Hij is 146.6 km lang zonder bochten. Aan het einde van deze weg zagen een bord waarop stond dat we in een andere tijdzone zaten. Het is hier 45 minuten later.   Als je de borden hier moet geloven moet je hier oppassen voor kangoeroes, kamelen en emoes. We hebben één emoe gezien en die kon ik nog niet eens fotograferen omdat ik op dat moment verkeer achter mij had. Jammer dan, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Over het algemeen is het heel rustig op deze weg dus dat valt erg mee. Onze camping is bij een roadhouse en stelt niet veel voor. We hebben elektriciteit en we hebben een muntje gekregen om 10 minuten  te douchen. Als je ziet waar we nu zitten kan je je voorstellen dat hier absoluut geen internet is. We zitten in de “middle on of nowere”. Ze doen hier alles in eigen beheer. Een motel, tankstation, camping, restaurant en de bar. Het is komisch om mee te maken. We vergeten deze stop nooit meer de tijd heeft hier echt stil gestaan. Morgen verder richting Port Augusta. Dat is nog 1250 km.

Groetjes uit Cocklebiddy. (Wat een naam).