09-03-2017 Esperance

9 maart 2017 - Esperance, Australië

Vanmorgen werden we wakker met zon. In de loop van de ochtend raakte het bewolkt en dat is het de hele dag gebleven. We hebben s’morgens  de Great Ocean Road gereden. Dat was een mooie rondrit met vele prachtige uitzichten op de oceaan. Aan het eind van deze rit kwamen we bij Pink Lake. Dit meer is af en toe roze van kleur door het zout en de algen maar toen wij er waren was er niets bijzonders te zien. In de middag hebben we een fiets gehuurd. Het is hier redelijk vlak dus dat ging prima. In het centrum van Esperance hebben we geluncht bij het Esperance Motor Hotel. Heel apart. Het bestaat uit 2 delen die open met elkaar verbonden zijn. In het ene gedeelte kan je eten en drinken en in het andere deel kan je gokken en drinken. Het hangt er vol met schermen met koersuitslagen. De paardenrennen kun op de tv” live” volgen. Na het eten hebben we nog wat boodschappen gedaan. Die hebben we eerst naar de camper gebracht en daarna zijn we nog even op pad gegaan. Rond 16.30 uur hielden we het voor gezien en hebben de fietsen terug gebracht.

Het was een heerlijke relaxte dag. Morgen moeten we weer een flink stuk rijden. We gaan nu richting Port Augusta en dat is nog een kleine 2000 km hier vandaan. Dat stuk doen we natuurlijk in etappes maar het wordt nu tijd dat we die kant opgaan. We hadden weer een heerlijk “Daggie”.

Oh ja, met de temperatuur is niets mis hoor het is hier evengoed nog 24 graden.

Groetjes uit Esperance.