Lusk - Custer (South Dakota)

12 september 2016 - Custer, South Dakota, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust onder onze nieuwe dekens (we hebben het niet koud gehad) en een goed ontbijt zijn we op weg gegaan naar Custer. Daar aangekomen hebben we een plek voor 2 nachten geboekt. Rond half 12 zijn we op pad gegaan. We zijn gaan toeren en als eerste hebben we het Crazy Horse Memorial bezocht. Dit is een gedenkplaats voor de Indianen. Wat ze daar uitvoeren is ongelofelijk. In 1948 zijn ze begonnen uit een rots een beeld van Crazy Horse op een paard te maken. Momenteel is het hoofd af en zijn ze druk bezig de klus te klaren. Dit gaat nog wel minstens 50 jaar duren. Hierna zijn we naar Mount Rushmore gegaan. Dit is de plek waar vier hoofden van Amerikaanse presidenten in een rots zijn uitgehouwen. We zijn hier toch en ik wilde het altijd wel eens in het echt zien.  Dit was ook heel imposant. Na dit bezoek zijn we door het Custer State Park gereden. We volgden de wildlife loop. Nou wildlife hebben we gezien. We zagen buffels, wilde ezels, herten en prairiehonden. Heel erg mooi. Het was een top dag vandaag.

1. Ma Smit:
    13 september 2016
    Geniet van jullie verhalen ma smit
  2. T.Velzel:
    13 september 2016
    Ga zo door. Ziet er heel indrukwekkend uit.