Custer 13-09-2016

13 september 2016 - Custer, South Dakota, Verenigde Staten

Een geweldige dag. We hebben vandaag een rit gemaakt door 2 nationale parken. Eerst zijn we weer door een deel van hetzelfde park als gister gereden en daarna zijn we naar het Wind Cave National Park gegaan. Daar kwamen we eerst weer een kudde bizons (want dat zijn het echt) tegen. Er zaten veel moeders met een jong tussen. Erg mooi om te zien. Ze staken voor onze camper de weg over. Daarna zagen we een grote groep pronghorns. Het mannetje lag er ongeveer 25 meter vandaan en hield zijn dames nauwlettend in de gaten. Onderweg hebben we in de camper geluncht. We besloten om nog een extra rondje door het Custer State Park te rijden en dat was maar goed ook. In de verte op een heuvelrug zagen we cowboys te paard. We stopten en stapten uit. We hoorden ze schreeuwen en ook hoorden we het knallen van hun zwepen. Plotseling kwam er een hele groep bizons over de heuvelrug onze kant op. Ze werden gedreven door cowboys en 4 wheel drives. Iedereen werkte perfect samen en ze hadden de kudde behoorlijk snel over de weg naar een ander gedeelte van de prairie gedreven. Fantastisch om dat mee te maken. Op de weg het park uit kwamen we meer wild tegen maar dat maakte al geen indruk meer op ons. Het drijven van de kudde bizons was het absolute hoogtepunt van vandaag. Onderweg naar de camping moesten we nog flink oppassen voor overstekende herten. Rond half 5 worden ze actief en steken ze zomaar de weg over. Meestal met meerdere tegelijk dus als er één springt moet je rekening houden met het feit dat er nog een paar achteraan komen. Het barst hier van die beesten. In het dorp nog wat inkopen gedaan en vanavond lekker met een wijntje macaroni gegeten. (Ma, bedankt voor je berichtjes ze komen binnen. Goed van je xxx)

1. Johanna:
    14 september 2016
    Wat een leuk verhaal en dat je dat mee mag maken!!!!