Cody - West Yellowstone, Montana 18-09-2016

17 september 2016 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Momenteel zitten we in Montana. Vanmorgen zijn we uit Cody naar het Yellowstone National Park gereden. Zoals gewoonlijk was het weer een prachtige rit. Qua natuur doet het hier niet onder voor Canada. Bij de parkingang moesten we een toegangspas kopen. Deze pas is 7 dagen geldig en hier kunnen we ook het Grand Teton National Park mee in en dat zit ook in onze planning. We zijn vandaag het hele park van Oost naar West door gereden. Onderweg hebben we niet veel wild gezien maar er waren genoeg andere dingen te bewonderen. Er zijn hier heel veel plaatsen waar de stoom uit de grond komt. We zijn gestopt bij het West Thumb Geyser basin. Dat was erg mooi om te zien. Verderop zijn we gestopt bij de geiser: Old Faithful" Deze geiser spuit ongeveer ieder uur een straal water en stoom de lucht in. Toen wij kwamen was dat net gebeurd dus moesten we een uurtje wachten. Even geluncht en een rondje gelopen en toen wachten op het spektakel. Ik kan je zeggen dat wij niet de enigen waren die op Old Faithful zaten te wachten. Het is hier vreselijk druk. Het lijkt wel hoogseizoen. Toen we richting de uitgang van het park reden zagen we nog een kudde edelherten. Het mannetje hield zijn wijfjes goed in de gaten. Verder hebben we vandaag heel in de verte nog een kudde bizons gezien en af en toe zagen we van dichtbij nog een verdwaalde bizon. Na onze vorige ervaringen het Custer State Park waren we daar niet echt van onder de indruk. We zijn nu op de camping die we gisteren besproken hadden. Morgen gaan we een ander deel van Yellowstone bekijken. We blijven hier 2 nachten.

1. Merel van Lonkhuijzen:
    18 september 2016
    Mooie verhalen! Leuk om te lezen!