Yangon - Mandelay

21 september 2013 - Mandalay, Myanmar

Met het vliegtuig ging het prima. We werden weer opgewacht door onze nieuwe gids en chauffeur. Onderweg hebben we een plaatselijke markt bezocht. (mooie foto's) Daarna zijn we wandelend over een tempelcomplex van 600 jaar oud gegaan. In veel van deze pagode's waren families met al hun vee ondergebracht. Zij hebben toestemming van de monnikken omdat hun huizen totaal zijn ondergelopen door overstroming van de rivier. Zodra het kan gaan zij weer terug. Volgens de gids is dit de droogste streek van het land. Een pagode bezocht met een Boeddha die omringd wordt door 3 pythons. Momenteel is het bewolkt en 30 graden. Hierna zijn we naar ons hotel gegaan. Een prachtig hotel aan de rivier. We hebben net geluncht en om 15.00 uur gaan we weer op pad.

Wordt vervolgd:

Temperatuur nu 36 graden met zon. Weer naar een tempel gegaan met de belangrijkste Boeddha van het land. Hier wordt door heel veel mensen bladgoud gekocht dat weer aangebracht wordt op de Boeddha. (het verveelt echt nog niet) Daarna naar een weverij geweest waar Hennie een zijden shawl heeft gekocht. Toen naar een opleidingsschool voor monnikken geweest Er zitten daar ruim 1200 monnikken in de leeftijd tussen de 12 en 75 jaar. En als laatste zijn we naar een heel lange houten brug over een meer geweest, Een stuk gelopen en met een boot met roeier weer terug, Daarna naar het hotel, Lekker gegeten.

1. Will en Mieke:
    22 september 2013