Sittwe-Mrauk U

8 oktober 2013 - Mrauk U, Myanmar

Voor de oversteek met de boot gingen we naar de vismarkt. Toen we met de boot vertrokken regende het. Na ongeveer anderhalf uur werd het droog. Onderweg heel mooie taferelen gezien. Na vier uur en een kwartier werden we opgehaald in Mrauk U met een Jeep en naar ons hotel gebracht. We hebben een prachtige bungalow. Twee jaar geleden is dit hotel gebouwd. Na een lekkere lunch gingen we op pad voor een rondje tempels. Toch weer heel leuk. Ook bezochten we een schooltje. De kinderen waren heel enthousiast toen ze ons zagen. De leukste tempel van vandaag was voor mij de Sahnda Muhni Phara Gri Kiaung Taik. Buiten zaten een aantal kleine monnikken te studeren en binnen was een Boeddha beeld van 2300 jaar oud. Wehebben het meer bezocht en daarna nog even over de markt om Whisky en batterijen te “scoren”. De plaatselijke school kwam net uit op dat moment. Met onze gids nog een biertje gedronken op een terras en toen naar het hotel. Lekker douchen en gegeten en toen naar de kamer. Weer een topdag. Zoals jullie zullen begrijpen: Geen