Mrauk U

8 oktober 2013 - Mrauk U, Myanmar

Om half negen begonnen we lopend een city tour door Mrauk U. We zouden het in eerste instantie per fiets doen maar lopend was een stuk gemakkelijker. Het hele tempelgebied ligt op loopafstand van ons hotel. We begonnen met de Shittaung Temple gevolgd door de Andhaw Paya Temple. Onderweg bezochten we een art gallery van een plaatselijke kunstenaar. Hij  en zijn zoon maken heel mooie schilderijen. Deze tempels waren compleet anders dan we tot nu toe hebben gezien. Het is een heel andere bouw dan die van Bagan. Daarna nog enkele tempels bezocht waarvan ik jullie de naam zal besparen. In één van de tempels zat een oude man met volle overgave te bidden.Toen op ons gemak weer teruggelopen naar het hotel. We hebben even rust en dat is wel lekker. Om 13.00 uur gaan we lunchen. De gids haalt ons op. Daarna doen we nog een middag programma.

We begonnen met een bedrijfje waar ze uit zandsteen beelden maakten voor hotels en daarna belandden we bij een familie die hoeden van bamboe maakten. Iedereen moest  vreselijk lachen toen ik dat lage hutje in moest zien te komen en éénmaal binnen wilden ze allemaal graag op de foto. Toen weer een tempel en een klooster. In dit klooster vond juist het middag gebed plaats. Daarna naar de “stad” om wat geld te wisselen. Groene thee gedronken en vervolgens naar ons terras van gisteren. Na een biertje zijn we naar het hotel gegaan.

1. Elze:
    8 oktober 2013
    En ik maar denken dat jullie al thuis waren omdat er geen verhalen meer kwamen! Fijne laatste dagen nog en we blijven jullie volgen.