Nyaung Shwe - Sittwe

4 oktober 2013 - Sittwe, Myanmar

Vanmorgen rond 07.00 uur werden we opgehaald en naar het vliegveld van Heho gebracht. We zijn toen naar Yangon gevlogen. Van daaruit moesten we een ander vliegtuig pakken naar  Sittwe. Rond 13.00 uur waren we geland en onze gids stond ons al op te wachten. We werden naar ons hotel gebracht. De spullen op de kamer en toen op pad. Het is hier echt heel anders dan we tot nu toe hebben meegemaakt. Ze lopen hier wel 10 jaar achter op wat we eerder gezien hebben. De mensen zijn veel armer maar ze zijn heel vrolijk en vriendelijk. Eerst bezochten we een klooster dat  kinderen uit arme gezinnen opvangt en hen daar onderwijs geeft. Dat doen de monnikken. Daar een leuk gesprek gehad met één van die monnikken die redelijk Engels sprak. Daarna gingen we naar een tempel waar op dat moment alleen vrouwen aan het bidden waren. Buiten waren kinderen aan het spelen en we waren een bezienswaardigheid. Vervolgens hebben we een nieuwe stupa bekeken. Op dit terrein vroegen een paar mannen of ze met ons samen op de foto mochten. Naast deze stupa stond een heel klein tempeltje met daarin een Boeddha beeld van 1000 jaar oud. Dit beeld is door een visser in zijn netten aangetroffen. Het beeld staat achter glas. Op het lichaam van de Boeddha zijn honderden kleine Boeddha’s aangebracht. Toen het uitzichtpunt op de Baai van Bengalen bekeken en daarna terug naar het hotel. In het hotel ging Hennie naar het dakterras en zag  daar heel veel kraaien en vliegende honden in de bomen.

1. Paul en MIEKE:
    4 oktober 2013
    Jullie indrukken van Birma zijn nu wel rond denk ik of ontbreken er nog wat kloosters en pagodes aan.
    Nog een vraagje , hebben jullie nog agressieve loslopende honden gezien? Die komen in deze landen ook nog al eens voor.
    Het zit er bijna op dus nog even genieten en dan!!