dag 3 citytour Yangon

20 september 2013 - Rangoon, Myanmar

Vanmorgen om 08.50 uur begon onze citytour. Bewolkt maar de hele dag geen regen gehad. Temperatuur rond de 28 graden. Eerst lopend naar het stadscentrum gegaan. (ongeveer 400 meter) Diverse oude koloniale gebouwen gezien. Allemaal uit de Engelse periode. Vervolgens een hindoe tempel bekeken. Daarna zijn we naar het Strand hotel gegaan om daar iets te drinken. Dit hotel (5 sterren) is een begrip in Yangon en heel erg mooi. Daarna zijn we naar de Botataung Pagode geweest. De oudste in Myanmar. Daar wordt een haar van Boeddha bewaard. De pagode bestaat voor een heel groot deel uit goud. Deze tempel wordt door monnikken uit heel Azië bezocht. Daarna nog even naar de rivier gegaan om vervolgens naar de trein te gaan. Met de lokale trein zijn we een uur lang naar het Noorden gereden. Een geweldige ervaring. Daar stond onze chauffeur ons alweer op te wachten. Weer terug richting Yangon en onderweg een prima lunch gehad. Een liggende Boeddha van 70 meter lang en 30 meter hoog bekeken. (de Chaukhtatgyi Buddha.) Als laatste hebben we nog een overdekte markt bezocht waar Hennie een longhi heeft gekocht. (een traditionele wikkelrok) Rond 16.15 uur weer terug in het hotel. Morgenochtend vliegen we om 07.00 uur naar Mandelay, dat wordt dus een vroegertje. Ons hotel zit in het centrum dus later gaan we nog wel even op stap. De bedoeling is om te gaan eten bij een Thais restaurant.

1. Elze:
    20 september 2013
    Wat een ruimte in de trein! Wat anders dan die we hebben genomen naar Bangkok en Sapa!
    Veel plezier morgen.