Mandelay

22 september 2013 - Mandalay, Myanmar

Vanmorgen om 7 uur eerst alleen (Jacco) even naar de vismarkt geweest Er was nog weinig te doen omdat deze markt van 16.00 uur tot 02.00 uur  echt bezocht wordt. Toen ontbeten en daarna met een boot de rivier op. We waren de enigen. Na 1uur en 20 minuten gingen we aan land. We bezochten een onafgebouwde pagode die vroeger in opdracht van de koning moest worden gebouwd. Het moest de grootste van Myanmar worden. Wegens geldgebrek is alleen de onderkant gemaakt. Het was de bedoeling dat het gebouw 150 meter hoog zou worden. Door een dorpje gelopen naar een andere pagode. Een heel mooie, die is laten bouwen door een generaal van de koning. Daarna weer met onze boot terug gegaan en ver voorbij onze opstapplaats aan land gegaan. Onderweg hadden we een prima lunch aan boord.

Aan land gekomen zijn we met een paardenkoets verder gebracht. We waren op weg naar één van de drie houtenklooster  in Mandelay. Vanwege de overstroming gingen we met een bootje naar die tempel.   Het was weer heel erg warm (36 graden) met zon. Met de paardenkoets weer terug en met een andere boot de rivier overgestoken. De chauffeur stond ons al met zijn busje op te wachten. Naar het hotel en een lekker biertje gedronken.

Later samen nog naar de vismarkt geweest Het was wel een stukje drukker dus weer goed voor de foto’s.  Terug bij het hotel ben ik nog even wezen zwemmen in het schitterende zwembad dat er bij hoort.

1. Marco:
    23 september 2013
    Hoi Jacco en Hennie,
    wat een indrukwekkende omgeving daar. Ik kom eraan!
    Prachtige foto's. 't Geeft een mooie indruk van jullie reis.
    Leuk om zo mee te kunnen kijken.