Mandelay - Pyin Oo Lwin

23 september 2013 - Pyin Oo Lwin, Myanmar

Vanmorgen vertrokken vanuit Mandelay naar Pyin Oo Lwin. Natuurlijk eerst weer twee bezienswaardigheden gezien. Één was een tempel en de andere was het enige overgebleven vertrek van de voormalige koning ( de Shwe Nandaw Kyaung ) Voor de rest is alles vernietigd door de oorlog. Best een mooi gebouw dat in zijn geheel verplaatst is naar de stad. Vervolgens zijn we naar een mooi uitzichtpunt gegaan. Van daaruit heb je mooi over zicht over de stad. Uiteraard staat op de top ook weer een pagode: de Sutaungpyai pagode. Jammer dat het een beetje nevelig was. Daarna zijn we teruggegaan naar het klooster waar de monnikken worden opgeleid. Om kwart over tien gaan zijn eten en eerst stellen zij zich dan netjes in twee rijen op. 1200 monnikken dat was best heel spectaculair. Toen richting Pyin Oo Lwin. Dat ligt op een hoogte van ongeveer 1100 meter en dat is te merken. Het is hier ongeveer 27 graden. Onderweg een heerlijke lunch gehad. Toen nog door de National Kandawgyi Gardens gelopen. Een prachtig park dat netjes onderhouden wordt. Daarna naar het hotel. We hebben een lodge. Een mooie eigen kamer. Ongeveer 10 minuten geleden is het begonnen met regenen en het komt met bakken de lucht uit. Wij zitten lekker op ons balkon en pakken zo een borreltje.

Soms staan de foto's niet in de juiste volgorde, dat komt door de zwakke internet verbinding. De foto's worden dan niet ge-upload en komen dan op een verkeerde plaats. Overigens is het nu weer droog.