Pyin Oo Lwin

24 september 2013 - Pyin Oo Lwin, Myanmar

Vanmorgen heerlijk weer, een beetje bewolkt en 24 graden. We zijn eerst naar de plaatselijke markt geweest. Het is een heel grote markt want volgens de gids zijn er maar twee in deze hele omgeving. Natuurlijk weer de nodige monnikken gezien die op pad waren om hun “donations” op te halen. Daarna zijn we naar een koloniaal gebouw geweest waarvan het de bedoeling is dat dit wordt verbouwd tot een hotel. Tourisme is heel erg in opkomst. Een tempel hoort er ook bij dus wij er heen. Mooi om die mensen te zien bidden. Vervolgens zijn we voor de verandering eens naar een heilge grot geweest. (Peik Chin Myaung) Ook heel leuk. Toen we richting stad reden begon het te regenen en niet zo’n klein beetje ook. We zijn toen eerst gaan lunchen. Daar we vanwege de regen elkaar niet meer konden verstaan hebben we besloten om onze trip met paard en koets door het koloniale gedeelte van de stad op te schuiven naar morgen.

“s Morgen hebben we toch niets te doen en later op de dag worden we weer met de auto teruggebracht naar het vliegveld van Mandelay om vervolgens te vliegen naar Bagan. Dus nu (het is hier nu bijna 15.00 uur) zitten Hen en ik heerlijk op het terras. Het weer is trouwens weer opgeknapt en de zon schijnt. De airco ligt er uit. Onderweg naar het hotel zagen we een heel dikke tak die afgebroken was en op de weg lag. Bij navraag in het hotel bleek dat dit de boesdoener is. Ook het internet is momenteel te zwak om iets te verzenden/ontvangen.

1. Paul en MIEKE:
    24 september 2013
    Leuk om jullie reis zo te volgen
  2. Hennie:
    Hoi @pietkoning,
    Ben jij de Piet van Ina? Leuk dat je ons volgt en een berichtje hebt achtergelaten.
    Groetjes, Jacco en Hennie
  3. Elze:
    24 september 2013
    Nou wat de bereikbaarheid betreft, valt het gelukkig mee want we volgen jullie nog iedere dag. Jammer dat het weer af en toe tegen zit maar dan genieten jullie weer van een borrel! Veel plezier nog.
  4. Will en Mieke:
    24 september 2013
    Wat een prachtige foto's ook !
    Jaloers.

x Mieke en Will
  5. Wilma:
    25 september 2013
    Hallo Jacco en Hennie,

Wat een mooie foto's weer.
    Prachtige reis.
    Veel plezier nog!