Pyin Oo Lwin - Bagan

25 september 2013 - Bagan, Myanmar

Later ging het internet en de electriciteit weer werken. Rond 17.00 uur gingen we uit eten. Daarvoor moesten we een wandeling van ongeveer 15 minuten maken. Heerlijk gegeten. Toen we terug gingen was het complete duisternis. Gelukkig hadden we een zaklantaarn bij ons want ook met zo’n ding was het nog best link. In ons onderkomen natuurlijk eerst weer internetten en ik ben een film gaan kijken. Rond 22.30 uur knalde de electriciteit er weer uit. Hennie sliep al en ik moest toen ook maar gaan slapen.

26-09 --------De volgende dag werden we opgehaald door onze koets met chauffeur. We hebben  diverse koloniale huizen gezien en één er van hebben we bezocht. Er woonde een familie van 7 personen. Het huis was heel erg vervallen maar je kon echt zien dat het vroeger een prachtig gebouw is geweest. Daarna zijn we naar een voormalige gouverneurs woning geweest. Die hadden het wel goed in die tijd. Hij had zelfs een zwembad in zijn huis. Toen nog een koloniale Anglicaanse kerk bezocht en daarna zijn we richting het vliegveld gegaan Onderweg eerst nog een heerlijke lunch gehad. We moesten hiervoor naar de andere kant van de rivier en moesten even op ons transport  wachten. Om half vier waren we op het vliegveld van Mandalay. Om 17.05 uur gingen we de lucht in met een propeller vliegtuig en om 17.28 uur waren we weer geland in Bagan. Onderweg toch nog drinken en pinda’s gehad en ook kregen we een verfrissingsdoekje. Het was dus hard werken belazen. We zitten nu in ons nieuwe hotel (echt prachtig) en morgen gaan we met onze nieuwe gids (Zo) met chauffeur weer op pad.