Inle Lake

2 oktober 2013 - Inle Lake, Myanmar

Onze dag begon weer met zon en later werd het bewolkt. De hele dag met de boot over het Inle lake gevaren. Ik moet mijn foto’s terug kijken om dit verslag te maken. Eerst zijn we naar een dorpje aan de overkant gegaan. Omdat Hennie een speeltje aan een klein kindje gaf belanden we in het huis van een familie. Dat was een bijzondere gebeurtenis voor beide partijen. Daarna gingen we naar een huis waar rijstwafels werden gemaakt en vervolgen naar het klooster.  Vanuit het klooster zijn we weer het meer opgegaan en hebben we drijvende tuinen bekeken. Hierop telen ze tomaten. Toen zijn we naar het dorp van onze gids gegaan. Daar zijn we naar de lagere school geweest en hebben de lerares diverse spulletjes voor de kinderen gegeven. Ze waren er erg blij mee en we hebben daar thee gedronken. Toen wij weggingen zongen de kinderen voor ons. We hebben daar ook een zilversmid bezocht. Hierna zijn we naar een sigarenmakerij gevaren. Ik heb er één geprobeerd maar dat was geen succes. Ze vermengen de tabak met hout. Toen zijn we gaan lunchen in een prachtig restaurant. Ze serveerden speciale gerechten uit deze streek (de Shan staat) en tot mijn verbazing vond ik het allemaal erg lekker. Na de lunch gingen we naar een speciale weverij waar ze in hun kleden draden vermengen die gemaakt zijn uit de stam van lotus bloemen. Vandaaruit zijn we naar een “bedrijf”  gegaan waar ze boten, zoals je ze hier overal ziet, maken. Toen nog een tempel meegepakt en daarna weer naar het hotel. Onderweg leek het wel een beetje het lokale spitsuur in het dorp waar we doorheen gingen, iedereen ging weer richting huis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl