Inle lake - Nyaungshwe

2 oktober 2013 - Inle Lake, Myanmar

Vanmorgen vertrokken we weer met de boot uit ons hotel.  We gingen naar de “five day market”. Dat betekent dat iedereen uit de omtrek naar die markt komt. Allerlei verschillende stammen die daar hun inkopen doen en het is er erg druk. Een geweldigie belevenis. Er wordt van alles verkocht. Daar hebben we heerlijk een tijdje rond gelopen. Daarna zijn we met de boot naar de andere kante van het meer gegaan. Dat duurde ongeveer 1 uur en 15 minuten. Toen  zijn we naar ons hotel gebracht. Een prachtig hotel. Heel klein maar echt geweldig, wat een luxe. Vervolgens hadden we een uitstekende lunch in een mooi restaurant. Vanaf het balkon waren we getuige van een begrafenisstoet. Het was een behoorlijk lange stoet over de brug en de laatste kwam met een tractor. Na de lunch gingen we naar een cultureel museum waar een bamboe Boeddha was, en daarna natuurlijk nog een klooster. Na het klooster  een wijnmakerij bezocht waar we diverse wijnen mochten proeven en daarna naar het hotel. Ik heb hier nog een paar mojito’s gedronken en Hennie een lekker wijntje. We hebben het goed.