Bagan

27 september 2013 - Bagan, Myanmar

Vanmorgen zijn we naar Pakkoku gegaan. Het was de bedoeling dat we een sigarenmakerij zouden bezoeken maar de werknemers  waren vandaag vrij. Toch wel het een en ander kunnen bewonderen. Vervolgens gingen we naar het plaatselijke klooster. Dat was echt iets totaal anders dan we ervaren hebben. We hebben een praatje gemaakt met de abt. (met behulp van onze gids natuurlijk) Toen wij daar waren werd er een speciale dienst gehouden voor de mensen die een “donation” hadden gedaan. Wij waren daarbij aanwezig en we werden zelfs gefilmd. Heel erg leuk. Ook de plaatselijke markt bezocht. Daarna zijn we naar een weverij geweest. Het was daar totaal niet touristisch en we hebben een heel mooi kleed gekocht dat netjes voor ons werd omgezoomd. Vervolgens waren we op weg naar  de Kyauk Gu Ohnmin grot tempel waar nauwlijks touristen komen. Onderweg begon het te regenen en weer niet te zuinig. Bij de grot ging het nog steeds te keer en met een paraplu gewapend gingen we naar beneden. De grot bekeken en toen lopend in de stromende regen naar de rivier waar een boot op ons lag te wachten. Na een uur varen en een heerlijke lunch gingen we aan land en zijn we naar het hotel terug gebracht. Rond half vier werden we weer opgehaald. Onderweg  weer een vrouw van de Karen  stam gezien.  Daarna naar dezelfde boot gegaan waar we vanmorgen mee gevaren hadden. We gingen de Ayeyarwaddy rivier weer op voor een mooie zonsondergang. Je snapt het al die kwam niet maar leverde toch mooie plaatjes op.

27 september 2013
    Ons modum was stuk vandaar dat wij niet meer reageerden.
    Wat een schitterende reis.
    Geniet, geniet...groetjes Mieke en Will
  2. Paul en MIEKE:
    27 september 2013
    Spannende belevenissen jammer van die zonsondergang, maar er komen nog wel meer kansen. Zijn er nog steeds pinautomaten?
  3. Paul en MIEKE:
    Hallo Hennie en Jacco. Heel erg leuk om jullie te kunnen volgen op de kaart en te lezen over plaatsen waar wij ook nog heen gaan. Ik hoop voor jullie dat het stopt met regenen. Jullie zitten volgens mij in de moesson. Het ontmoeten van de lokale bevolking en hun manier van leven lijkt mij erg interessant. Met een gids hoor en zie dat meer dan in een reisgezelschap. Nog veel plezier en ik kijk uit naar het volgende reisverslag. Groetjes Ina.