Prince George - Telkwa 11 sept 2019

12 september 2019 - Telkwa, Canada

Vanmorgen zijn we rond 09.00 uur vertrokken uit Prince George. Bij  een grote supermarkt deden we eerst nog wat inkopen en daarna begon onze reis richting Smithers. In tegenstelling tot de vorige dagen was het droog en af en toe scheen zelfs de zon. Bij Vanderhoof dronken we koffie bij Tim Horton. Toen we daar weggingen was het prachtig weer. De temperatuur liep zelfs op tot 19 graden. Onderweg zijn we een paar maal gestopt en bij Burns Lake hebben we geluncht bij een Chinees. Het was echt erg lekker. Nadat we getankt hadden gingen we richting Telkwa. Dat ligt ongeveer 20 km voor Smithers. We hadden daar een mooie camping op het oog. Daar aangekomen was er plek voor ons en we parkeerden de camper. De vrouw bij de receptie had verteld dat er momenteel een jonge beer van één jaar oud bij de rivier zat en dat hij daar besjes at. Dat moest ik natuurlijk meemaken. Met de camera ging ik op pad en wilde op dat moment eerst even een pufje van de e-sigaret nemen. Hij was in mijn broekzak gebroken en niet meer bruikbaar. Nou dat is lekker dan, de eerste ben ik vergeten op Schiphol en mijn back-up heb ik hier gesloopt. Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje ziek van ben. Ik ga proberen ergens een nieuwe te scoren maar waar?? Ze zijn hier niet zo tolerant als in Nederland. Doordat de e-sigaret was gebroken was de vloeistof in mijn broekzak gelopen met als gevolg twee grote vlekken. Hennie heeft de broek inmiddels al weer gewassen en nu maar afwachten. Op dit moment regen het al weer 1 !/2 uur en niet zo zuinig ook. Ook valt er af en toe een klap onweer. We staan hier wel erg mooi en voordat het begon te regenen stonden er nog een aantal mensen in de rivier op forel te vissen. Wat mijn verlies betreft moet ik er maar het beste van maken. Het zal in ieder geval de pret niet drukken. Ik hoop dat iedereen met het advies:  “Een mooi moment om helemaal te stoppen” achterwege laat. Daar kan ik dus niets mee. (Ik ben niet chagrijnig!!!!) Groetjes uit Telkwa.

1. Pauline:
    12 september 2019
    Jammer dat het weer is gaan regenen. De omgeving ziet er prachtig uit in het zonnetje!!!
  2. Marjan:
    12 september 2019
    Hoi hoi, dat is afzien, kan je gelijk stoppen met alles! Dat gaat je vast lukken. Geniet van de mooie reis. Groetjes ook aan Hennie🚬😝👍