Banff

5 september 2015 - Banff National Park, Canada

Vannacht hebben we ongeveer 9 uur geslapen. Toen we wakker werden regende het. (het is trouwens de hele dag blijven regenen) Na het ontbijt zijn we naar de hoodoo’s gegaan. (googelen maar) Toen we daar heen reden stak er een heel grote bull elk (mannetjes hert) met een groot gewei  over.  Ik kon hem jammer genoeg niet fotograferen want hij was te snel weer weg.  Daarna zijn we naar Lake Minnewanka gegaan en hebben een flinke wandeling gemaakt. Zo kwamen we ook in de Stewart Canyon terecht. Toen we verder reden zijn we nog even gestopt bij Two Jack Lake waar we koffie hebben gedronken in de camper. Na de koffie gingen we naar Banff. Wat een drukte. Parkeerplek was lastig te vinden maar uiteindelijk toch wat gevonden. In de stad gingen we eerst naar Mac Donalds om de twee reisverslagen van 3 en 4 september te posten. Dat ging prima. In de stad heeft Hennie een mooie jas gekocht.De verkoopster garandeerde ons dat deze jas de hele winter in de Rockies gedragen kan worden zonder dat je het koud krijgt. Goed genoeg voor Nederland dus. Handig is dat de jas uit 2 jassen bestaat, een donzen binnenjas en een waterdichte jas die erover heen kan.

Toen naar de Safeway om nog wat boodschappen te doen. In een foodcourt nog twee meneem maaltijden gehaald en bij de slijter nog een flesje. Nu op de camping. (17.15 uur)

Morgen naar Jasper. Ook daar hebben we al een plek gereserveerd en dat is maar goed ook.  Het is hier op de camping ook behoorlijk druk. De Canadezen hebben een lang weekend want maandag is het Labourday. Gisteravond kwamen ze nog rond 21.00 uur aan. En niet van die kleintjes . Complete bussen met auto’s erachter en sommigen met trailers van ruim 20 meter.

Groetjes uit Banff.

Even dit nog:  Nadat we lekker gegeten hadden ging ik buiten nog even roken. Bleek tot overmaat van ramp dat we nu natte sneeuw hebben. Dit gaat nu al 2 uur door. Verder geen probleem.  Kachel op vol vermogen en gewoon een borrel drinken. Thermo ondergoed aan en morgen zien we wel weer.

1. Marjan:
    7 september 2015
    Het klinkt, allemaal prima! Mooie jas Hennie, neem een lekkere borrel, proost lekker knus in de camper.