Banff - Jasper

6 september 2015 - Jasper Nationaal Park, Canada

Toen we vanmorgen vertrokken lag er nog wat sneeuw. Het is goed koud geweest vannacht want de kachel is een aantal malen automatisch aangesprongen. Het was droog en heel soms kwam de zon erdoor. Eenmaal op weg zagen we hoeveel sneeuw er was gevallen die nacht. De bergen waren behoorlijk bedekt. Als eerste stop hadden we Bow Lake gevolgd door Lake Louise. Heel mooi. Daarna hebben we nog een paar stops gemaakt om van het uitzicht te genieten.

Verderop hebben we de Athabasca Glacier bekeken. Dat viel tegen in vergelijking met 4 jaar geleden. Toen lag er veel meer sneeuw. Vervolgens  gestopt bij de Sunwapta Falls en de Athabasca Falls.

In Jasper aangekomen hebben we de stad verkend. Jasper is een stuk rustiger als Banff. Bij Mountain Air hebben we een mooie jas voor mij gekocht, een Canada Goose. Laat de winter maar komen. Met alleen een t-shirt eronder toch gegarandeerd tot min 20. Bij Smitty’s gegeten en toen naar de camping. Ook hier hadden we gelukkig al ver van tevoren gereserveerd vanwege het Labour-day weekend en dat was maar goed ook want de camping was vol.

Water, elektriciteit en de afvoer aangesloten en dan een wijntje buiten aan de picknicktafel. Toen ik daar zat verscheen er een grote kudde elk’s die gewoon tussen de campers door aan het grazen waren. Maar het werd nog mooier want achter deze kudde liep een bull elk die zijn wijfjes in de gaten hield, Wat een groot beest met een mega groot gewei. Gelukkig kon ik deze wel op de foto zetten. Dit was een topdag de hele dag droog en het is hier droog en zeker 7 graden warmer.

Groetjes uit Jasper.

1. Marjan:
    7 september 2015
    Klink gelukkig weer beter, hier bij ons geen sneeuw, maar regen, regen, geniet nog van het mooie land.