Jasper

7 september 2015 - Jasper Nationaal Park, Canada

Vanmorgen gingen  we naar de Jasper Skytram  om met een kabelbaan naar de top van Mount Whistler te gaan. Dat was heel mooi, het was goed weer en behoorlijk helder. We gingen tot 2200 meter hoogte en zijn toen nog doorgelopen naar 2350 meter. Boven was het behoorlijk koud en het sneeuwde licht. Daarna gingen we naar Jasper om koffie te drinken bij Tim Horton en daar konden we ook onze laatste 2 reisverslagen posten. Hierna zijn we naar Maligne Lake gegaan. Dat was nog 45 km rijden over een prachtige weg. Onderweg zagen we een beer langs de kant van de weg. Hij stoorde zich aan niets of niemand.

Eerst kwamen we nog langs het Medicine Lake en hierna volgde Maligne Lake. Een heel mooi meer van 1 km breed en 45 km lang. Op de terugweg zijn we nog gestopt bij Maligne Canyon en hebben daar een wandeling gemaakt. Terug in Jasper zijn we gaan eten bij een Italiaans restaurant en toen terug naar de camping. Alles weer aansluiten en buiten met een wijntje wachten op de elk’s. Helaas vanavond geen show. Gelukkig hadden we die gisteren wel.

Morgen gaan we op weg naar Clearwater.

Groetjes uit Jasper.

Van reisblog naar fotoboek