Radium Hotsprings - Banff

4 september 2015 - Banff National Park, Canada

Nadat we vertrokken waren hebben we eerst het stadje rond gereden om te kijken of we nog Bighorn sheep konden vinden. Alle jaren hebben we die daar nog gezien. Ze liepen soms dwars door de stad maar vandaag hebben we helemaal niets gezien. Toen maar op weg naar de hotspring. Het was weer genieten. De water temperatuur was 37 graden. Goed voor de spieren. Na een uurtje waren we  lekker doorgekookt en gingen we op weg richting Banff. We reden door het Kootenay National Park.  Bij verschillende uitkijkpunten stopten we om een paar mooie foto’s te nemen. Ook stopten we bij de Paintpots. Dat is een oud Indianen gebied. De aarde is er geel en oranje en werd vroeger gebruikt om dingen mee te verven. Verderop zijn we gaan kijken bij de Marble Canyon. Daar zijn rotsen die gigantisch zijn uitgesleten door een rivier. In  Banff zijn we stad even snel doorgelopen. Het is er vreselijk druk en toeristisch. Nadat we lekker gegeten hadden zijn we naar de camping gereden. Onze plaats hadden we al in Nederland besproken. Jammer dat hier geen internet hebben maar wat wil je midden in de Rockies. Deze twee verhalen worden morgen in Banff gepost. Want we blijven hier nog een dag. We gaan lekker. Volgende berichten komen weer wat later. In Jasper is weer geen internet dus zijn we aangewezen op Micky D.

Groetjes uit Banff.

1. Henderina Gorter:
    6 september 2015
    Jacco en hennie.ik geniet van jullie prachtige foto's , en jullie exotische verhalen