18-03-2017 Tailem Bend – Robe

18 maart 2017 - Robe, Australië

Vanmorgen stond ik buiten toen er stel vertrok. De bestuurder was een oudere man in een 4w drive met daarachter een flinke caravan.We raakten met elkaar aan de praat en hij zette de motor van zijn auto uit. Naast hem zat een oudere vrouw een roze jurk te haken. De man droeg een bril met glazen van minimaal +12 en hij had 2 grote gehoorapparaten. Als hij tegen mij sprak vloog zijn kunstgebit bijna zijn mond uit. Ik had grote moeite om niet in de lach te schieten maar het lukte. Na ons gesprek, waar ik 85% niet van heb begrepen, startte hij de auto weer en ging op pad. “See you mate”. Het was niet echt een lange rit maar we hadden in ieder geval één prachtig uitzichtpunt. Dat was bij Jacks Point Observatory. Daar zit een kolonie met een ontelbaar aantal pelikanen. Onwijs mooi. Ze vlogen over in “V” formatie, ze zwommen en er zaten er ontelbare verder op een eiland.

In Kingston zijn we gestopt om te lunchen. Daarna zijn we doorgereden naar Robe waar we nu zitten. Dit is een belangrijk kreeft gebied. Alleen jammer dat het haast niet te betalen is. Het seafood is overal uitstekend want het is natuurlijk vers. Hennie komt hier flink aan haar trekken. We hebben weer een prachtige plek op een camping met zicht op zee.  Vanmiddag zijn we het stadje ingelopen en zijn eerst naar het informatiecentrum gegaan om te zien wat er te doen is. Ook kregen we alvast informatie voor onze route van de komende dagen. Buiten gekomen  hoorden ergens live muziek. Dat was bij de Calladonian Inn. We gingen kijken en er stond een band te spelen. Oude knakkers die Rolling Stones muziek speelden. We hebben een heerlijk biertje en wijntje gedronken. Vanavond gaan we er heen om te eten en dan zal er ook een band zijn. Ik typ dit nu rond 17.30 uur en het is nog bloedheet. Hennie komt net terug van het zwemmen in de oceaan. Morgen gaan we eerst hier de buurt nog verkennen en daarna gaan we naar Mount Gambier. Was weer een toppertje.

1. Marjan:
    18 maart 2017
    Hoi hoi, we reageren misschien niet veel! Maar we genieten we van jullie reis verhalen! Heel veel groetjes Frans & Marjan en een beetje Floris.
  2. Sjoek:
    18 maart 2017
    Hoi luitjes ik hoop dat jullie niet wakker worden van berichten piepjes. Hier 10:30 in de morgen een bakkie koffie en de mail lezen. Zie dat oude stel zo voor mij .maar ook wel grote bewondering hoor. Ze doen het toch maar he. Ondanks bril,gehoor apparaat en kunstgebit haha.
  3. Joke:
    18 maart 2017
    Prachtige foto's en natuur........
    Snap dat jullie genieten.
  4. Merel van Lonkhuijzen:
    Heel mooi!
  5. Arnaud:
    The way of life ☺
  6. Will en Mieke:
    Genieten !!
  7. Henderina Gorter:
    Weer een mooi verhaal.
    Ik kan niet meer hierna reageren want
    mijn moeder ligt in het ziekenhuis.
    Het gaat niet goed.Dus later hou ik jullie op de hoogte
  8. Arnaud:
    18 maart 2017
    Beste Henderina; sterkte !
  9. T.Velzel:
    18 maart 2017
    De vrouwen zijn vandaag flink vertegenwoordigd1, geniet en liefs van ons.
  10. Arnaud:
    18 maart 2017
    Dromen over Pelikanen, kreeft en seafood hmmm, zie het voor me ☺