13-03-2017 Streaky Bay – Elliston

13 maart 2017 - Elliston, Australië

Gisteren zijn we in de na middag nog even langs het strand bij de camping gaan wandelen. Daar was een visser bezig met zijn buit van die dag. De pelikanen en de meeuwen waren ook zeer geïnteresseerd. Voor een groot deel hebben we vandaag over onverharde weg gereden. Dat moet wel om bij de mooie uitzichtpunten te komen. We reden de Point Westall loop. We kwamen bij de “granites” Mooie rood-oranje gekleurde rotsen die hun kleur te danken hebben aan de zee. Na deze stop zijn we naar Point Labatt gereden. Daar is een zeeleeuwen kolonie. Dat was erg mooi. Veel zeeleeuwen lagen op de rotsen lekker in de zon en de jonkies zwommen tussen de rotsen onder toeziend oog van hun moeders. Na dat bekeken te hebben zijn we naar Murphy’s Haystacks gegaan. Dat zijn rotsformaties van graniet die 1500 miljoen jaar geleden zijn ontstaan. Hun huidige vorm hebben zij ruim 100 duizend jaar geleden gekregen. Hennie heeft daar nog een pot honing gekocht. Gewoon pakken en het geld moet in de kist. In Elliston hebben we een camping gevonden. We hebben een mooie plek met wifi. Omdat ze hier in Zuid Australië geen labour day hebben gehad is iedereen hier vrij vandaag op maandag. Waar de mensen zijn weten we niet. Geen flauw idee. In West Australië was iedereen op een camping te vinden.   We zijn een stuk gaan lopen en hebben wat gedronken bij het plaatselijke hotel. Dat was de enige tent die open was. We kunnen hier vanavond eten van 18.00 tot 20.00 uur. Hier hebben we ook gegeten. Dat viel niet tegen maar het was ook geen topper. Het was weer een heerlijke dag. Groetjes uit Elliston.

1. Will en Mieke:
    13 maart 2017