26-03-2017 Hobart - Strahan

26 maart 2017 - Strahan, Australië

Vanmorgen hebben we eerst in het hotel ontbeten en daarna zijn we naar Mount Wellington gereden. Deze top ligt op 1270 meter hoogte en het was jammer dat de laaghangende bewolking een beetje spelbreker was. We konden Hobart zien maar daar is alles mee gezegd. Hierna zijn we naar het informatie centrum gegaan om te vragen wat we onderweg naar Straham konden verwachten. Men adviseerde ons een bezoek te brengen aan “The Wall”in Derwent Bridge maar we moesten het vooral hebben van de mooie rit en de uitzichten. Het was inderdaad een pittige rit van ruim 300 km. Allemaal bochten door de heuvels/bergen. We zijn gestopt bij Meadowbank Lake. Een prachtig meer. Verderop hebben we in Ouse bij een roadhouse wat gegeten. Een geweldige tent die gelijktijdig bakker/supermarkt/videotheek/snackbar en winkel voor visbenodigdheden is. Het was er druk met lokalen. Na Ouse hebben we “The Wall” bezocht. Dat is een muur van ruim 300 meter waarop de hele historie van Australie is uitgebeiteld in hout door een kunstenaar. Echt ongelofelijk mooi. Jammer dat je geen foto’s mocht maken. Onderweg hebben we nog een paar stops gemaakt om van de mooie uitzichten te genieten. Rond 16.45 uur waren we bij ons hotel. Het is een prachtig hotel met uitzicht op zee en de haven. In het dorp hebben we wat gedronken en om half zeven hebben we gebruik gemaakt van het buffet in het restaurant van het hotel. Het eten was ronduit geweldig. Alles wat je maar bedenken kan was aanwezig. Het was wel een beetje een reisdag maar dan wel een hele mooie.