West Yellowstone - Jackson Hole Wyoming

19 september 2023 - Jackson Hole, Verenigde Staten

Vanmorgen stonden we om 08.30 in de file voor de ingang van het Yellowstone NP. We dachten dat het gister druk was omdat het toen zondag was maar vandaag op maandag was het nog drukker. Je ziet het al in de stad. Overal komen ze vandaan en iedereen is op weg naar het park. Na ongeveer een half uur hadden we het heiligdom betreden. We hadden gister al veel gedaan maar er was nog één geiser die we niet gezien hadden vanwege de drukte. Dat was nu dus weer onmogelijk. Parkeren ging gewoon niet dus maar doorgereden. Hoe verder we naar het zuiden reden naar de South Entrance hoe rustiger het werd en hoe minder er viel te zien. We wisten dat er wegwerkzaamheden waren want dat werd van te voren al aangegeven en ongeveer 20 km voor we het park uit konden kwamen we dus vast te staan vanwege die werkzaam heden. Toen we aan kwamen rijden sprong het licht op rood. We waren net de vijfde auto die moest stoppen. Nou dan wachten we wel een rondje dachten we. Dat wachten duurde dus zeker een half uur voordat we weer verder konden. Kort hierna reden we Yellowstone uit en Grand Teton National Park in. Dit is een compleet ander park met prachtige vergezichten. We stopten bij Willow Flat Overlook en namen een paar foto's. Verderop zijn we vaker gestopt o.a bij de Snake River Overlook. In Jackson Hole zijn we naar onze besproken camping gereden. Wat viel dat tegen zeg voor $ 145 per nacht. Oude toiletten, geen wifi en de grootste moeite om de camper een beetje horizontaal te krijgen. Maar goed morgen gaan we verder naar Salt Lake City in Utah. Hopelijk is het daar beter. Na het plaatsen van de camper zijn we naar de stad gelopen. (1 mijl = 1600 meter) Volgens de site van de camping zou deze in de stad liggen, dus niet. Jackson Hole is wel een geweldig mooi plaatsje met heel veel winkels en horeca. In het centrum is een park met 4 ingangen die bestaan uit replica's van herten geweien. In het midden van het park staat een oorlogsmonument van Bud Boller. We gingen wat drinken bij de Roadhouse Brewing Co. waar we lekker boven op het terras konden zitten. Ze schenken hier 30 verschillende soorten bier van de tap. Hierna zijn we terug gelopen naar de camping. Onderweg zagen we een massage salon en we besloten dat ik mijn rug een half uurtje zou laten masseren en Hennie nam een voetmassage. We zijn hier beiden lekker van opgeknapt. Mijn Amerikaanse e-sim werkt gelukkig prima zodat ik dit verslag toch kan posten.  Groetjes uit Jackson Hole.

1. Pauline:
    19 september 2023
    Die ingangen van herten geweien zijn indrukwekkend! Mooie foto's.
  2. Greetje Wierenga:
    19 september 2023
    Nou dat was met recht een
  3. Inge Pigmans:
    20 september 2023
    Wat een mooie reis en mooie foto,s zeg!!!!
  4. Monique:
    20 september 2023
    Leuk om weer te zien. Bekend gebied voor ons!