Yellowstone National Park

18 september 2023 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

Zondag 17 september Yellowstone National Park (212 km)

We starten de dag om 7 uur met een ontbijt bij Euro Café. De Eggs Benedict heeft goede reviews op internet en dat is terecht. Het is een voortreffelijk ontbijt. Om half 9 rijden we naar de ingang van het park, waar het ontzettend druk is. Maar ja, het is zondag en dan gaan de Amerikanen zelf ook graag op pad. De oppervlakte van het Yellowstone national park is 8983 km2. Het park is opgericht op 1 maart 1872, daarmee is het het oudste nationale park ter wereld. We rijden vandaag 212 km, dat lijkt veel maar is nog weinig als je dat afzet tegen de 800 km verharde wegen in Yellowstone. Onze eerste stop is langs de weg als in het bos 2 wolven lopen. Ze zijn lastig te fotograferen, maar met het oog wel te zien. Naast wolven komen we vandaag ook een Elk tegen met een gigantisch gewei, een kudde Bisons en een clubje van 3 jonge mannetjes. Bij het lager gelegen geiser basin hebben we mazzel en kunnen de camper gelijk parkeren. We maken een wandeling langs verschillende geisers. In het hele gebied komt stoom uit de grond. Bij de grote Prismatic Spring hebben we minder geluk, auto’s staan in de berm geparkeerd en voor de parkeerplaats staat een lange rij wachtenden. We rijden door naar Old Faithful een geiser die trouw iedere uur heet water de lucht in spuit. We zijn hier al eens eerder geweest, maar het is leuk om het spektakel weer te zien. En wat ook handig is, parkeren is geen enkel probleem. We pakken bij West Thumb nog een geiser basin mee, waar we uitzicht hebben op het grote Yellowstone meer. Op de Graig Pass (2518 meter) komen we weer een Continental Divide tegen. Het water van de Yellowstone Stone rivier stroomt naar het oosten richting de Atlantische Oceaan. Bij het meer stoppen voor een break en de lunch. Broodjes met heerlijke Wagyu beef worst. We hebben uitzicht op het water en de ganzen die aan het foerageren zijn. Bij de Canyon Village slaan we links af richting de Norris geisers waar we gisteren zijn geweest en gaan terug naar de westelijke uitgang. De middag sluiten we af met een biertje en bites bij The Buffalo Bar, met life muziek van 2 oude ‘cowboys’.

1. Henderina Gorter:
    Nice,
    Zo te lezen genieten jullie van de vakantie.
    Food,eat,enjoy
  2. Will en Mieke:
    18 september 2023
    We liften graag even mee op jullie geweldige reis.
    Goed verhaal en mooie foto's.
    Nog veel plezier
    Will
  3. Greetje Wierenga:
    18 september 2023
    Wat gaaf zeg om wolven te zien. Lijkt me super. Wellicht komen we ze in Nederland ook een keer tegen al gaat nu zelfs Brussel zich er mee bemoeien. En verder hadden jullie ook mooie belevenissen. En lekker eten, precies zoals een vakantie hoort te zijn. Tot morgen maar weer 😘
  4. Monique:
    18 september 2023
    Leuk om te lezen, Hennie! Een mooie reis verder!
  5. Wil Davidson:
    18 september 2023
    Geniet van jullie reis verslagen.😀
  6. Heleen:
    21 september 2023
    Heeha cowboys! Veel plezier nog!
  7. Jacco en Hennie:
    23 september 2023
    Dankjewel Heleen. We hebben je inmiddels een aantal keren opgenoemd, want het is zo nu en dan aardig desolaat 😉.
  8. Heleen:
    23 september 2023
    Ha ha, dat maakt niet uit. Dan maar warmte zoeken bij elkaar 😀