Van Toledo naar Gig Harbour

30 september 2023 - Gig Harbor, Washington, Verenigde Staten

Onze laatste camper dag. De zon is in aantocht als we de snelweg op rijden richting Olympia, de hoofdstad van Washington State. Vergeleken met Seattle is het een kleine stad met circa 50.000 inwoners. We bezoeken het State Capitol, een prestigieus gebouw met een 87 meter hoge toren. De hoogste zelfdragende gemetselde koepel in Amerika. Binnen is het pracht en praal met marmeren trappen, prachtige lampen en beelden. De grote vergaderzalen kunnen we niet van binnen bekijken. Het capitol in Olympia wordt omringd door allerlei andere overheidsgebouwen en gereserveerde parkeerplaatsen voor personeel. Gelukkig kunnen wij de camper kwijt in een woonwijk. We rijden door naar het gebied van het Olympic National Park in het noord-westen. Naast het grote park, dat te ver weg is om te bezoeken, zijn hier verschillende kleine en grote eilanden. Bij Shelton slaan we rechts af en rijden langs Oakland Bay en Case Inlet, die in verbinding staan met de straat van Juan de Fuca en de Grote Oceaan. Het is laag water en de omgeving doet ons heel sterk denken aan Vancouver Island. Niet gek natuurlijk want die ligt niet ver hier vandaan. In Allyn stoppen we voor een voortreffelijke bak koffie en een zalige huisgemaakte donut. De tweede helft van de route gaat door heuvelachtig en zeer bosrijk gebied. We hebben Gig Harbour RV Park op het oog voor onze overnachting. TomTom weet van niets en met Maps.me komen we op een plek waar helemaal geen camping is. Wij in verwarring natuurlijk. Gelukkig hebben we internet en vinden we een nieuwe camping. Maar dan is er nog meer verwarring, want die heeft precies hetzelfde adres. Maar we zijn niet voor 1 of 2 gaten te vangen en laten ons door Google Maps leiden en komen bij Sun Outdoors uit. Een groot resort waar ze gelukkig plek voor ons hebben. Morgen leveren we de camper in en van Gig Harbour is het ‘slechts’ 64 km naar de verhuurder El Monte, met een tussenstop in het hotel om alvast de koffers af te geven.

1. Marjan:
    30 september 2023
    Ik wens jullie, een prettige terug reis!
  2. Jacco en Hennie:
    Dankjewel Marjan.
  3. Wil Davidson:
    30 september 2023
    Wel thuis,genoten van de foto’s en verslagen.Hennie als je op de honden van Mar ga passen komen we weer een bakkie doen.☕️
  4. Jacco en Hennie:
    1 oktober 2023
    Gezellig Wil, dat doen we.
  5. Will en Mieke:
    een voorspoedige terugreis
  6. Jacco en Hennie:
    Dankjewel Will & Mieke
  7. Marga Moester:
    30 september 2023
    Alvast goede terugreis. Waren jullie nog naar de vismarkt in Seattle geweest? Ben even benieuwd. Bedankt weer voor alle mooie verslagen!!
  8. Jacco en Hennie:
    1 oktober 2023
    Vandaag in Seattle geweest Marga en de vismarkt bezocht en ze kort met vis zien gooien. Het was er een beetje (te) druk.
  9. Greetje Wierenga:
    1 oktober 2023
    Goeie reis terug hoor. Was weer leuk om jullie te volgen