Boise (Idaho)

24 september 2023 - Meridian, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we met een Uber naar Tri Town bicycles in downtown  Boise gereden. Dat was nog een pittig stuk weg. Bij de fietsverhuur werden we heel vriendelijk geholpen. Daar vandaan zijn we de stad door gereden. We begonnen eerst maar met koffie met wat lekkers bij  Alia’s Coffee House.  Vervolgens reden we naar het Ann Morrison park. Dit is een stadspark van 153 hectare langs de rivier de Boise. Het is zaterdag dus het was behoorlijk druk. Heel veel food trucks waren de boel aan het opbouwen. Hierna was het Idaho State Capitool building aan de beurt. Dit gebouw is de zetel van de wetgevende en uitvoerende macht van de Amerikaanse deelstaat Idaho. Het Capitool herbergt het Huis van Afgevaardigden, de Senaat van Idaho en de kantoren van de gouverneur. Het is een prachtig gebouw met heel veel marmer binnen. Na het Capitool gingen we naar Freak Alley Gallery. Hier kan je muurschilderingen en graffiti bekijken die door lokale artiesten zijn aangebracht. Wij vonden het een beetje tegenvallen. We hebben veel mooiere gezien. Maar goed hier zijn ze er trots op. In de middag zijn we gaan lunchen in een heel luxe restaurant. Zoals het altijd gaat in dit soort gelegenheden duurde het ruim een half uur voordat het eten geserveerd werd. Hennie had een omelet met geiten kaas en ik een biefstuk met frites. (medium  rare). Nou hij liep nog net niet van mijn bord af zo rauw was hij. Hij kwam van de grill en het was net alsof ik houtskool zat te eten. De ober liet mijn vlees nog wat langer bakken maar voor mij was de lol er al af. Hierna hebben we na ongeveer 4 uur de fietsen teruggebracht. We bestelden een Uber en even later werden we weer keurig op de camping afgezet. Hennie heeft net een was gedaan en ik ga zo een wijntje in de zon drinken. Want gelukkig is het weer nu fantastisch.

1. Henderina Gorter:
    24 september 2023
    Een goedenmorgen hier in Schagen.
    Leuk verhaal,mooie foto's.
  2. Jacco en Hennie:
    24 september 2023
    Dankjewel Henderina. Je kan precies lezen wanneer Jacco schrijft of wanneer ik dat doe. 😁
  3. Greetje Wierenga:
    24 september 2023
    Wat gaaf hè al die muurschilderingen. En lekker op het fietsje overal langs, heerlijk zo’n dagje
  4. Jacco en Hennie:
    24 september 2023
    Met de fiets kom je tenminste ergens Gré. En de stad is ook erg fietsvriendelijk met aparte rijbanen. Op de stoep fietsen is ook geen enkel probleem.