14-03-2017 Elliston – Coffin Bay

14 maart 2017 - Coffin Bay, Australië

Vanmorgen  wat later vertrokken om dat ons reisdoel Coffin Bay was. Dat lag ongeveer 150 km verderop. Eerst even bij de bakker langs en dan op weg. Onderweg zijn we nog een paar maal gestopt om van de prachtige kustlijn te genieten. Voor Coffin Bay werden we eerst  een stuk over een onverharde weg gestuurd door “Tom”tom. We waren rond 12.00 uur op de camping dus we hadden de hele middag om de omgeving te verkennen. Eerst geluncht bij Beachcomber. Hennie wilde oesters maar die hadden ze op dat moment niet. Dus dan maar een sandwich. Later in de middag zouden ze weer verse krijgen. Voor oester liefhebbers is het hier een walhalla. Alles draait om die dingen. Hierna gingen we op pad naar het Coffin Bay National Park. Ook hier hadden we natuurlijk weer mooie uitzichtpunten. Op één van de stranden zaten duizenden meeuwen bij elkaar. Op de terugweg uit het park zagen we 4 emoes. Een moeder met 3 jongen. Terug op de camping hebben we een lekker biertje gedronken. Het was op dat moment te warm om actief te zijn. Later hebben we nog een stuk langs de Oyster trail gelopen. Op de terugweg  hebben we voor Hennie 6 gebakken oesters meegenomen. Rauw hoeft ze geen oesters maar zo wilde zij het wel eens  proberen. Ze vond ze heerlijk. Het is nu 20.30 uur en het is nog 27 graden. Omdat er in dit gehucht geen wifi is probeer ik het morgen te posten. De bedoeling is dat we morgen naar Whyalla gaan. Groetjes vanuit een warm Coffin Bay.