Salt Lake City 22-09-2016

22 september 2016 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we naar het Antelope Island State Park gereden. Dat ligt hier ongeveer 65 km vandaan. Dit was een eiland in het Salt Lake maar men heeft er nu een weg van 11 km aangelegd zodat het met de auto te bereiken is. Het is een mooi park waar bizons, pronghorns en veel ander klein wild leeft. Er waren mooie uitkijkpunten met zicht op het Salt Lake. Op weg naar de Fieling Garr Ranch kwamen we ook weer een kudde bizons tegen. De bewoners van deze ranch hebben die in 1981 spontaan verlaten en hebben bijna alles achter gelaten. Waarom ze weggegaan zijn verteld het verhaal niet. Ze hielden schapen en hebben hun kudde verkocht. Terug bij de campground hebben we eerst geluncht bij Danny's. Lekker gegeten.Om 15.10 gingen we weer met de shuttlebus naar Salt Lake City. Er was nog een aantal gebouwen dat we nog niet gezien hadden. We zijn begonnen met The Church of Jesus Christ of Latter Day Saints Conference Hall. Daar kregen we een rondleiding van een vrijwilligster. Wat een prachtig gebouw is dat. Jammer genoeg mochten we niet het dak op waar een complete tuin is aangelegd die de hele oorsprong van Utah uitbeeld. Het regende en waaide op dat moment enorm en men was bang voor onweer. Vervolgens hebben we het Joseph Smith Memorial Building bezocht. Smith was de stichter van de Mormonen. Dit gebouw was vroeger het duurste hotel van Utah maar is later opgekocht door de kerk. Nu is het een kantoor. De begane grond en de 1e en de 10e verdieping zijn open voor bezoekers. Die kunnen we dus ook afvinken. Om 17,30 uur hebben we de shuttle terug genomen. Het weer is momenteel wat minder geworden. Het is hier nu frisser en af en toe regent het licht. De camping op onze volgende plaats van bestemming (Moab) is inmiddels al weer besproken.