Garden City - Salt Lake City 21-09-2016

21 september 2016 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar Salt Lake City gereden. Onderweg was niet echt veel te beleven behalve de prachtige natuur. Vanmorgen hadden we al via het internet een plek voor de camper besproken. We blijven hier 2 nachten. De camping ligt een stuk van de stad maar ze hebben hier een shuttle service die je naar het centrum brengt. Je wordt midden in het centrum bij Temple Square afgezet en om het uur kan je weer mee terug. Op dit plein zijn heel veel Mormonen. De mannen gaan keurig  gekleed in donkere pakken, witte overhemden met stropdas en de vrouwen gaan heel degelijk gekleed met een rok en lopen op platte schoenen. Ze zijn heel vriendelijk maar verkopen je allemaal het woord van Jezus Christus de enige. Het is een religieus bolwerk.  We hebben een aantal Tempels bekeken waaronder :de Tabernacle, de Assembly Hall het Church Office Building en het North Visitors Center.. Hier zijn we met de lift naar de 26e verdieping gegaan vanwaar je een schitterend uitzicht hebt over de stad en de omgeving. Uiteraard kom je niet zomaar boven maar wordt je begeleid door een Mormoonse dame. Morgen gaan we er nog een aantal bekijken. SLC kent ook een andere kant dan de religieuze. Tegen over het Temple Square ligt een super modern winkelcentrum. In een food court hebben we lekker gegeten. Hennie had Japans en ik had Chinees. Perfect. Het is hier heerlijk weer. Wel een beetje warm, 28 graden. De wifi ontvangst is hier geweldig. We zitten recht onder de router.