Three Forks - West Yellowstone

17 september 2023 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vandaag was onze eerste stop langs de Madison River. Zoals alle dagen was het prachtig weer en lekker warm ondanks de behoorlijke hoogte waar wij op zitten. (West Yellowstone waar we nu zijn ligt op 2000 meter hoogte) Op de rivier werd volop uit bootjes gevist. Ze lagen voor anker want anders zouden ze in no time kilometers verderop terecht gekomen. Toen we vertrokken kwamen we tot onze grote verbazing een bord "Welcome to Idaho" tegen. En later werd het weer Montana. Op de plek van het Idoha-bord waar stond, bevonden we ons op de Raynolds Pass (2086 m) en daar stond een bord dat het hier deel uitmaakt van het Continental Devide. Even een Wikipediaatje: Raynolds Pass, hoogte 6.844 voet, is een bergpas op de grens tussen Montana en Idaho in de Rocky Mountains, Verenigde Staten. De Continental Divide is een bergkam in Noord- en Midden-Amerika die fungeert als waterscheiding. Dat wil zeggen dat hij de stroomgebieden van de verschillende rivieren op het continent die uitkomen in de Grote Oceaan scheidt van die van de rivieren die uitkomen in de Atlantische Oceaan.  De pas is vernoemd naar kapitein William F. Raynolds.  Na ongeveer 50 km werd het weer Montana. In West Yellowstone zijn we eerst naar onze besproken camping gegaan om te zien waar onze plek was. Daarna zijn we naar het tourist information center gegaan. We kregen een kaart en uitleg waar we heen konden. We besloten naar het Norris Geyser bassin te rijden. Een rit van een uur. Maar eerst even bij "Micky D" langs want in het park is niets te krijgen. Onderweg zaten we plotseling in Wyoming. Dat schiet dus lekker op. 3 verschillende staten op één dag.  Al vrij snel stopten we bij een paar geisers. Ze waren erg mooi en zeker een stop waard. Even later stopten bij Gibbon Falls een prachtige waterval. Nog een Wikipeetje maar dan een korte: Gibbon Falls is een waterval aan de Gibbon River in het noordwesten van Yellowstone National Park in de Verenigde Staten. Gibbon Falls heeft een verval van ongeveer 84 voet. Hierna volgde het Norris Geyser Bassin. Ook weer prachtig. 7 jaar geleden zijn we hier ook geweest maar nu hebben we een andere route gelopen. Dus veel nieuwe mooie geisers gezien. We besloten dat het mooi geweest was voor vandaag. Morgen gaan we de hele route rijden en volgens onze hulp in het visitors centre hebben we daar de hele dag wel voor nodig. In West Yellowstone hebben we inkopen gedaan voor het eten van vanavond en de lunch voor morgenmiddag dus we kunnen er weer tegen. Iedereen bedankt die mij heeft gefeliciteerd op FB, mail of whatsapp. Groetjes uit West Yellowstone.