Surrey - Cache Creek 8 sept 2019

9 september 2019 - Cache Creek, Canada

Vanmorgen zijn we eerst gestopt in Hope om daar nog wat inkopen te doen. In deze supermarkt was het een stuk aangenamer winkelen dan in de Walmart van gisteren. Hope is een leuk plaatsje aan de Fraser River. (Hier werd de eerste Rambo film opgenomen.) Hierna zijn we doorgereden naar Hells Gate. Hier is de Fraser River op zijn smalst (40 meter) en is de stroming het sterkst. De zalmen hebben het hier zo zwaar dat men speciale “trappen” heeft aangelegd zodat ze op een makkelijker manier deze hindernis kunnen omzeilen. Als men dit niet gedaan had zou de zalmstand enorm achteruit lopen omdat ze dan niet bij hun geboorteplek kunnen komen om kuit te schieten. Via sleuven aan de zijkant kunnen ze makkelijker voorbij het zwaarste gedeelte komen. Leuk is om te zien dat ze voordat ze gaan beginnen met de trip ze eerst nog een tijdje in een rustig gedeelte blijven om weer een beetje op krachten te komen. Met een gondel gingen we naar beneden om daar het spektakel te bekijken. Heel erg leuk om dat allemaal eens te zien. Regelmatig ging er een oneindig lange vrachttrein langs. De containers stonden met 2 op elkaar dus kan je nagaan hoeveel vrachtverkeer dat scheelt. Na in het restaurant wat gegeten te hebben gingen we verder naar Cache Creek. Tegen het einde van de rit begon het te regenen en dat doet het nu nog. Geen probleem we zitten droog en hebben het goed naar onze zin. We hebben vandaag 323 km gereden. Dat is weer eens wat anders dan in de outback van Australië. Ons doel morgen is Quesnell. Groetjes uit Cache Creek.

1. Ans Rietstra:
    9 september 2019
    Prachtig weer om jullie te volgen. Opnieuw een feest !
  2. Rineke:
    9 september 2019
    Even een vraagje. Heb je nu een simkaart kunnen kopen. Renzo gaat zaterdag naar Montreal dus hij komt hetzelfde tegen.
    Mooie reis en we blijven volgen.
  3. Jacco en Hennie:
    10 september 2019
    Met de mifi is een simkaart van telus. (de beste aan de westkust) niet mogelijk. Voor een telefoon is het geen enkel probleem. Wij hebben dus een klein probleem en zijn afhankelijk van de wifi op de camping. Ook kunnen we natuurlijk terecht bij Mc Donalds enz.