10-05-2016 Bandar Seri Begawan - Kota Kinabalu

10 mei 2016 - Kota Kinabalu, Maleisië

Vanmorgen hadden we een city-tour door BSB met een auto. Eerst bezochten we de Sultans Moskee (Jame' 'Asr Hassannil Bolkiah) Een prachtige moskee. Binnen mag niet gefotografeerd worden. De Sultan heeft hem laten bouwen voor het volk en helemaal niets was hem te gek. Marmer uit Italië, tapijten van wol uit Nieuw Zeeland, stalen hekken uit Australië en overal bladgoud. We gingen verder en later konden we van een afstand het paleis van de Sultan zien. Dichtbij komen was onmogelijk. Vervolgens gingen we naar de Royal Regalia.In dit gebouw worden diverse dingen van en over de Sultan ten toon gesteld o.a een soort koets waarin hij werd vervoerd toen hij het sultanschap van zijn vader overnam. Toen naar het Maleisisch Technologie Museum. Dat gaf duidelijk weer hoe de mensen in het verleden leefden. Ook erg leuk en als laatste gingen we met een boot naar Kampong Ayer (het waterdorp), Hier woont een aparte gemeenschap in huizen op palen aan de rivier. Bij één van die bewoners hebben we thee gedronken. Terug in het hotel hebben geluncht en om 14,30 uur werden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Dat verliep allemaal heel soepel. Ook de douane stelde niet veel voor. Na 20 minuten vliegen met Royal Brunei waren we in Kota Kinabalu (KK). In de avondspits werden we naar ons hotel gebracht. Een leuk hotel in het centrum. Vanavond hebben we gegeten bij Sri Melaka, Heerlijk Maleisisch eten met een biertje erbij. Morgen gaan we verder. Topdag.