09-05-2016 Mulu - Bandar Seri Begawan (Brunei)

9 mei 2016 - Bandar Seri Begawan, Brunei

Vanmorgen een nieuwe poging na een geweldig ontbijt en een goede nachtrust. We hadden dezelfde kamer dus dat zat wel goed. Vervolgens gingen we weer naar het vliegveld. We waren al ingecheckt dus we hoefden alleen de koffers af te geven. Toen nog even wachten en daarna de "vertrekhal" in. Ons vliegtuig kwam aan en voordat we daadwerkelijk vlogen hadden we alweer een vertraging van 40 minuten. Maar: We vlogen. In Miri werden we al opgewacht door onze chauffeur. We vertelden hem dat we eerst nog even een fles drank wilden "scoren" omdat in Brunei echt helemaal niets te krijgen is. Dat hadden we ook al gehoord van mensen die er woonden. Dus flink zoeken. Eerst dacht hij dat we Tiger bier zochten maar toen hij begreep dat het om sterke drank ging bracht hij ons naar een groot winkelcentrum waar ook drank werd verkocht. Na onze inkopen gingen we op weg naar Brunei. Dat was nog zo'n 175 kilometer rijden. We passeerden de grens, die niet veel voorstelde, en gingen naar Bandar Seri Begawan (BSB) Wat direct opviel waren de vele "jaknikkers". Ze stonden zelfs tussen de huizen op een afstand van ongeveer 15 meter. In BSB  checkten we in bij het Radisson en kregen een mooie kamer. Later zijn we wandelend het centrum ingegaan. Ik moet zeggen dat het ons niet meevalt. Het is een heel klein centrum en het is ultra modern. Zo dadelijk gaan we lekker uit eten. Morgen hebben we een uitgebreide city-tour dus dan zien en horen we wel meer over dit sultanaat.